Ridgymnasium?

Sv: Ridgymnasium?

jag har inte heller en blekaste aning om vart jag ska gå! har lite halv panik :P
 
Sv: Ridgymnasium?

Blir chokad! Ingen har föreslagit Bollerup som nog är det bästa ridgymnasiet, 230 är intagningspoängen för naturvetenskaps linjen, och sen finns det naturbruks, där är nog intagningen lägre.

Jag själv ska nog söka dit och har en kompis som söker dit med sin häst med!!
 
Sv: Ridgymnasium?

Jag ska också söka bollerup ;P
Du är lite på fel forum om du är intresserad av de. Mååånga bollesökande i Ungdom kan jag tala om!
Sedan så tror jag inte att bolle är det bästa för alla, man prioriterar ju olika :p

Vad roligt att du också ska söka dit!
 
Sv: Ridgymnasium?

Jag ska söka till sveriges ridgymnasium. Där verkar det vara bra hästar och ridlärare. De betalar stallplatsen om man har egen häst och man får rida den på lektionerna där fattar ja det som. Det får man inte på plönninge va? Får man de på bollerup?
 
Sv: Ridgymnasium?

Noep, på både plönninge och bollerup betalar man stallhyra själv.
Men ska det styra var du ska gå?
Jaja Srg verkar väl rätt bra:)
 
Sv: Ridgymnasium?

bollerup :heart finns möjlighet att ta hästskötarexamen och ta med egen häst samt läsa NV eller Samhällkompetens uppå hästämnena :)
 
Sv: Ridgymnasium?

Jag ska gå på sveriges ridgymnasium i svedala till hösten. :) Tar med mig mina egna hästar.
 
Sv: Ridgymnasium?

ngn som har bra tips på ridgymnasium i tex. malmö, svedala, trelleborg, m.m ?:)
 
Sv: Ridgymnasium?

Säbyholm finns oxå, ligger i typ bro(?).
Fast ja rekomenderar Berga, har du en egen vilja o vill lära dej finns d ingen bättre skola =):banana:
 
Sv: Ridgymnasium?

hej!

är det ngn som kan berätta ite mer om realgymnsaiet i malmö, är det bra?, hur ofta rider man m.m?

tack!
 
Sv: Ridgymnasium?

Rekommenderar Strömsholm till alla ni som är seriösa och faktiskt vill lära sig att rida på riktigt ;) Går själv i ettan och trivs hur bra som helst! Har min häst utanför utbildning och det fins jättemånga bra tränare att rida för. Har verkligen utvecklas.

Har också gått på Plönninge som också var jätteroligt, men jag tyckte inte så mycket om det, tycker mycket mer om Strömsholm :)
 
Sv: Ridgymnasium?

Har inte läst igenom hela tråden, men jag ville bara säga att sök absolut INTE till naturbruksgymnasiet i Östra Ljungby. Det kan hända att dom har blivit bättre sen jag gick där, men det tvivlar jag på. Vill inte sitta och skriva en massa skit om skolan, men jag råder dig verkligen att välja bort det om du har funderat på det. Dålig hästhållning och massa stress, plus hutlös hyra om du ska ha med egen häst.
 
Sv: Ridgymnasium?

*KL* Om man tar med sig sin häst till Jälla så får den inte gå i hagen. Vem vill ha sin häst inne en vecka:(
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
655
Senast: valy
·
Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
13
· Visningar
1 657
Senast: Shixle
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 988
Senast: Cambrie
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 762
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp