Ridhjälm "Safe Ride Std" från Börjes (eller annan billig hjälm)

Sparrisen123

Trådstartare
Någon här som har den?
Jag behöver en enkel klassisk hjälm, men då den kommer användas så sällan vill jag helst inte behöva lägga några stora pengar på den. Undrar därför om någon har den från Börjes, 195 kronor billig och väldigt klassisk ser det ut som... Men hur är storlekarna, vilken huvudform passar den, hur sitter den på huvudet?

Jag gillar annars Jacson Wen, men runt en tusenlapp känns lite saftigt med tanke på hur sällan hjälmen faktiskt kommer användas. Vi pratar om enstaka tävlingar, några träningar och fotograferingar. Kanske 15-20 tillfällen över sommarhalvåret och det halva vintertid. Inte mycket, alltså, så en billig hjälm vill jag ha. Sammet. Det enda kravet jag egentligen har är att den ska sitta ordentligt "nere" på huvudet, inte uppe på toppen som gamla kaskar ofta ser ut att göra... Har ni några förslag?
 
Sv: Ridhjälm "Safe Ride Std" från Börjes (eller annan billig hjälm)

Min syster hade den hjälpen från Börjes men den sitter verkligen inte "på" huvudet! Obekväm stoppning också tycker jag.

Jag är själv väldigt nöjd med min euro-lite. Lätt, följsam, sval och otroligt bekväm :D
 

Liknande trådar

Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
7 564
Senast: As_Vegas
·
Utrustning Hej, Jag har sedan många år (när blev det krav på de "nya" hjälmarna dvs ej kask?) en hjälm av märke och modell: Christy Beaufort...
Svar
8
· Visningar
1 079
Senast: Anna Lilja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • När har ni vänt barnen framåt?
  • Aubergine

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp