Bukefalos 28 år!

Christy Beaufort "Rosette" Hjälm????

Anna Lilja

Trådstartare
Hej,

Jag har sedan många år (när blev det krav på de "nya" hjälmarna dvs ej kask?) en hjälm av märke och modell: Christy Beaufort "Rosette". Under flera år använde jag den inte mer än på tävling och fortsatte och rida med kask av den enkla anledningen att jag tyckte de då "nya" hjälmarna var så fula. Det tycker jag väl egentligen fortfarande. De sitter liksom uppepå huvudet vilket gör att man ser ut som en champinion :o och lite snygg vill man kanske vara även när man rider.... Hur som hellst så börjar min hjälm bli sliten och därför undrar jag några saker som jag hoppas någon bukefalos fan kan hjälpa mig med?! Finns Christy Beaufort "Rosette" att köpa i Sverige, vart? (gärna hemsida) eller har tillverkarna hemsida? Jag behöver förslag på hjälm. Den måste inte vara budget billig men det gör så klart inget om den inte är svindyr. Men framförallt jag vill att hjälmen kommer ner på huvudet för att undvika att se ut som champinjon. Tips emottages tacksamt! :banana:
 
Sv: Christy Beaufort "Rosette" Hjälm????

Jag har letat efter en sådan hjälm för ett bra tag sedan men hittade ingen i Sverige.
 
Sv: Christy Beaufort "Rosette" Hjälm????

Aha! Har du köpt någon annan hjälm nu då som du är nöjd med och isf vilken? Mvh A
 
Sv: Christy Beaufort "Rosette" Hjälm????

Jag köpte en GPA Titium istället, är jättenöjd med den!
 
Sv: Christy Beaufort "Rosette" Hjälm????

Det har funnits ett par ute på tradera.com väldigt billigt, dock bara i vissa storlekar tror jag. Det var dessutom ett par dagar sedan jag kollade så är inte helt hundra på att de finns kvar men det är ju värt ett försök i alla fall.
 
Sv: Christy Beaufort "Rosette" Hjälm????

Jo den är dyr, men jag fick köpa den för inköpspris så jag kom relativt billigt undan. Men den är helt klart värd pengarna!
 

Liknande trådar

Utrustning På jakten efter en ny hjälm har jag pratat mycket med duktig och kunnig personal, dels om tillpassning men även hur hjälmarna testas...
Svar
7
· Visningar
1 090
Senast: Horsen
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 296
Senast: supercassie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp