Ridhjälmar 2016

Matilda_0000

Trådstartare
Hej! Jag måste köpa en ny ridhjälm pågrund utav avramlig och dålig passform på min gamla hjälm. Dom hjälmarna jag har köpt innan har kostat 500-1200 kr och har oftast varit lättviktshjälmar i plast. Jag rider dock just nu på ridskola (som jag gjort i 10 år) och hjälper till på ett travstall där jag tränar hästar och följer med på tävlingar. Jag ska börja tävla i både hoppning och dressyr ny till hösten med våra halv foder hästar ifrån ridskolan. Har ni några tips på en allround hjälm? Runt 1500-3000 kr. Hade inte tänkt mig en plast hjälm då jag vill att den ska passa till dressyr tävling. Det är en väldigt liten ridskola så jag är rädd att dom andra i stallet kommer att tycka att jag bara vill skryta om jag köper en av dom mest populära och luxiga hjälmarna typ samshield.

Väldigt flummig text.. Men jag hoppas att ni kommer med något bra tips
 
Charles Owen Wellington Classic. Svart, marinblått eller brunt är ju hyfsat neutrala färger. Jag tror jag gav strax under 3000 för min, finns ju även i svart på exempelvis Hööks.

Vad andra tycker struntar jag i. Jag lägger mina pengar på det jag vill ha. Om det sen är en dyrare hjälm eller en billig variant för 500 spänn angår ingen annan.
 
Googlar man på Engelska webbutiker kan man komma ner från 2699kr till ca 1500-1700 kr inkl frakt för en Charles Owen Wellington Classic.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag måste köpa ny ridhjälm efter en krasch. Ska passa ett huvud som är mer avlångt än runt. Vill inte ha sammet eller plast, utan läder...
Svar
13
· Visningar
1 819
Senast: Elektron
·
Utrustning Jag ska köpa en samshield hjälm och är orolig på hur dom på min lilla ridskola kommer att reagera. Det brukar inte vara jätte mycket...
Svar
11
· Visningar
1 313
Senast: Cambiaso
·
  • Låst
Utrustning Hej! Någon som har tips på snygga och sköna ridhjälmar som är godkända att tävla i VT-17? Någon som har en samshield? Vad tycker ni om...
Svar
2
· Visningar
635
Senast: Amanda_F
·
Utrustning Bara måste skaffa mig en ny hjälm nu, min gamla har sagt upp sig long time ago... Behöver alltså en ny! Men det är ju rena djungeln...
Svar
0
· Visningar
668

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp