Hjälm? En djungel!

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Bara måste skaffa mig en ny hjälm nu, min gamla har sagt upp sig long time ago...

Behöver alltså en ny!
Men det är ju rena djungeln, det finns ju så hemskt många olika att välja på...

Jag har extremt ovalt huvud, och hjälmar med samma passform som CO Ayr8 är perfekta för mig.
Så de önskemål på hjälmen jag har är följande:
- Oval passform
- Helst brun, men inte det mest prioriterade
- "Oöm" utsida, alltså helst inte sammet (tänk plast, konstmocka, alt. samma material som CO Ayr8 LL)
- Gärna tvättbart foder
- Kosta max 3000 kr

De hjälmar som jag hittills "på skoj" provat och som jag gillat har varit KEP, GPA Fluga och alla COs modeller (Ayr8, Fiona, Gr8, Hampton, WC, WP) .

Dessutom har jag provat två olika Samshield, båda i "rätt" storlek, men bara den ena passade mitt huvud? :confused:
Det var liksom om om de hade olika passform, fast det var i grunden samma hjälm och samma storlek...

Någon som har tips på hjälm som kan stämma in på ovanstående, men som jag inte nämnt/tänk på?
(Inte Uvex tack, med tanke på alla skriverier om dem...)

Och av de märken och modeller jag nämnde ovan kostar ju många mellan 3-4000 kr, alltså lite över vad jag kan tänka mig. Men tror ni att det går att hitta dem för runt/under 3000 kr på utländska webbshoppar, typ tyska osv?
Sidor behöver inte nämnas, räcker med om det kan vara fysiskt möjligt eller inte!
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har sökt och hittat en del äldre trådar men det kommer ju nya hjälmar hela tiden (om jag har missat någon hyfsat färsk tråd så säg...
Svar
14
· Visningar
3 261
Senast: Modest
·
Utrustning Jag måste byta ut hjälmen. Det var en pina hitta hjälm sist - har väldigt ovalt huvud tydligen. Blev tillslut i ren uppgivenhet en CO...
2
Svar
22
· Visningar
2 299
Senast: Keb71
·
Utrustning Då jag (antagligen) kommer att rida ute hela hösten och vintern, vill jag inte gärna slita på min fina Samshield hjälm. Har använt den...
Svar
17
· Visningar
1 965
Senast: Saigon
·
Utrustning Ja, finns det ett sådant (i form av en godkänd ridhjälm, med nuvarande övergångsbestämmelser och hela fadderullan..) ? Jag kom just hem...
2
Svar
26
· Visningar
3 176
Senast: troxel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp