Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
emma74 skrev:vågar man köpa det?
planerar att börja rida mer regelbundet och min hjälm är jättegammal så jag tänkte byta ut den... Såg i ett erbjudande från Lidl att dom sålde hjämar för 129 kr... är den godkänd och säker?
Vimzis skrev:Det där med att Lidls hjälmar måste vara godkända är väl inte så säkert?
Dom har ju inet samma regler vad gäller mathantering och arbetstimmar för att det är ett utländskt företag så varför skulle ridhjälmarna vara godkända enligt svenska normer?
Säger dock inte att det är nåt fel på hjälmarna eftersom att jag inte sett dom...![]()
emma74 skrev:funderar vidare: Hur länge kan man ha en hjälm om man inte har ramlat av och slagit i huvudet med den? ville ju byta ut min gamla som är äldre än grannflickorna(kom på det när jag hade ridit en av deras hästar att hjälmen var en 16 år då...)
1000 kr för en hjälm - hmm... då får jag nog skippa att börja rida igen... har avlopp att gräva och ett missionshus att bygga om - att börja rida lektion var makens och min kompromiss till att fixa till stallet och skaffa egen häst, för det är skjutet på framtiden...
cactuspower skrev:Skydd och grimmor fanns inte på Lidl här. Inte hjälmar heller, så jag såg inte hur dessa såg ut och om det stod någonting om de var godkända osv. Men alla hjälmar som säljs ska väll vara CE-märkta, annars får du väll fråga? (Till trådskaparen)
Men schabraken gick ju visst att känna på. Var ju bara att öppna dragkedjan till förpackningen. Likaså till täckena. Men schabraken tyckte jag var bra upptill där de var fodrade med "luddet", men nedtill vart de väldigt tunna. Och täckena såg också fina ut, fast sommartäcket kändes lite skumt, men flugtäcket/svettäcket ála "nätmodell" kändes bra, men alla täckena var ju i storlek 155 dessvärre.
Det skulle min o syrrans drunkna i...![]()