Ridhjälm i monte?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare easy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 1 728
E

easy

Har hört att man får rida med ridhjälm istället för travhjälm... Någon som vet? Jag kan ju aldrig hålla rätt på reglementet...

Sv: Ridhjälm i monte?

Den skall vara ce märkt, men första reglerna sa att den ska vara godkänd av stc.

Men du måste ha en "färg" på den som du väljer till dressen..

Man kan ju sy "fodral". :)

Jag är en sån där konstig människa som tycker att man ska ha ridhjälm när man rider och körhjälm när man kör. ;) Men faktiskt körde jag ponnytrav i en mindre snygg men helt suverän Boeri-hjälm på den tiden det begav sig. Jag tycker fortfarande att det är synd att de inte finns längre, förmodligen pga sitt utseende. :D

/// ghost

ghost skrev:
Men faktiskt körde jag ponnytrav i en mindre snygg men helt suverän Boeri-hjälm på den tiden det begav sig. Jag tycker fortfarande att det är synd att de inte finns längre, förmodligen pga sitt utseende. :D

/// ghost
Jag ser det framför mig... :rofl: :rofl: :rofl:

Inte nog med det, två år på raken publicerades det massor av bilder på mig och Rillo i Gotlands Allehanda, Östgöta Correspondenten och Aftonbladet.
Sen gjorde de en grunka i Min Häst och fick tag i en bild där jag körde utan hjälm hemma. :crazy: Snacka om pinsamt att få en offentlig riksreprimand när man var en liten blyg fjortis. :o

Tur att man ändras med åren. :cool:

/// ghost

ghost skrev:
Inte nog med det, två år på raken publicerades det massor av bilder på mig och Rillo i Gotlands Allehanda, Östgöta Correspondenten och Aftonbladet.
Sen gjorde de en grunka i Min Häst och fick tag i en bild där jag körde utan hjälm hemma. :crazy: Snacka om pinsamt att få en offentlig riksreprimand när man var en liten blyg fjortis. :o

Tur att man ändras med åren. :cool:

/// ghost
Ändrades med åren? Vad kör du i nu? Keps?? :p ;)

giffan skrev:
Du tror inte det beror på att man inte kan höra ngt i dem? ;)

Tror du inte? Det var ju hål för öronen där håren kunde peta ut. :o

Kolla här... (tur att hämningarna försvunnit och håret växt ut igen)

Forntid

/// ghost

*ASGR*
Det var det bästa jag sett på länge!!!!
Jag hade liksom "glömt" hålen det var ju sååå länge sedan!!
Fin ponny vare iaf!

Rillo 1.45,3a 1982 *skryt* :o :love: :love: :love:.

Han borde väl vara med på bästa 10-listan ännu inom ponnytravet tror jag, har tyvärr tappat kollen totalt...

/// ghost

ghost skrev:
Man kan ju sy "fodral". :)

Jag är en sån där konstig människa som tycker att man ska ha ridhjälm när man rider och körhjälm när man kör. ;) Men faktiskt körde jag ponnytrav i en mindre snygg men helt suverän Boeri-hjälm på den tiden det begav sig. Jag tycker fortfarande att det är synd att de inte finns längre, förmodligen pga sitt utseende. :D

/// ghost

Ja om man är händig, lr så gör man som mig... beställer från Brizy :d

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver köpa en ny ridhjälm. Min nuvarande köpte jag 2013 när jag började rida (!!!) och den är verkligen long overdue. Jag är en...
Svar
7
· Visningar
794
Senast: Blyger
·
Avel Undrar om det är någon som äger eller haft erfarenhet av en lugnare ridtravare? Nu är detta personliga erfarenheter men jag har ridit... 2
Svar
26
· Visningar
1 526
Senast: Syrax
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
618
Hästvård Hej hej. Fick höra en ny sak som jag inte har koll på. Hovrandsartros. Någon som känner till något om detta? Hur uppstår det? Hur läker...
Svar
11
· Visningar
1 100
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka