Ridhjälm till konstigt huvud

Lycanthrope

Trådstartare
Jag letar hjälm till sambon, och han har lite annorlunda huvudmått, så jag funderar på vilka märken som kan passa. Annars borde väl såna man kan ändra lite inuti passa?

Han är iaf formad som ett ägg ovanifrån, smalare fram och stor bak. :p

Vilka märken kan vara värda en titt?
Alla vi provat hittills har suttit halvdåligt.

Sv: Ridhjälm till konstigt huvud

Svårt att säga så där på rak arm vilken hjälm som skulle passa. Det är nog bara till att prova sej fram.

Jag letar hjälm till sambon, och han har lite annorlunda huvudmått, så jag funderar på vilka märken som kan passa. Annars borde väl såna man kan ändra lite inuti passa?

Han är iaf formad som ett ägg ovanifrån, smalare fram och stor bak. :p

Vilka märken kan vara värda en titt?
Alla vi provat hittills har suttit halvdåligt.

Charles Owen är ett tips :)

Trådar som behandlar problemet med avlångt huvud httar du här och här

Senast ändrad:

Som vanligt: Pröva sig fram är både bäst och i detta fall också extremt viktigt.
Skulle jag ge ett förslag på en snygg ridhjälm så skulle det vara Charles Owen Wellington Classic som man prövar här i Sverige men köper till 50% av priset via en engelsk webbutik. ;)

Hjälmen från Back och Track ska tydligen vara reglerbar åt alla olika håll. :)

Liknande trådar

Utrustning Jag är i akut behov av nya sadlar till min häst. Dressyrsadeln som provades ut för ett år sedan av en erkänt skicklig sadelutprovare är... 2
Svar
25
· Visningar
12 621
Senast: ylvalill
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har under våren följt en webbkamera över ett havsörnsbo. Jag har aldrig tidigare känt någon lockelse av att följa såna webbkameror...
Svar
2
· Visningar
1 245
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Ja, finns det ett sådant (i form av en godkänd ridhjälm, med nuvarande övergångsbestämmelser och hela fadderullan..) ? Jag kom just hem... 2
Svar
26
· Visningar
3 480
Senast: troxel
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag... 2
Svar
33
· Visningar
8 362
Senast: As_Vegas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Födda-24