• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare zykk
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 19
  • Visningar Visningar 1 384
Z

zykk

Jag vill ha en ridhjäm med läderremmar, men vart kan man köpa dom?? Har hittat en John Withaker på h*st-rytt*re, men den är ju väldigt dyr... Var i min lokala ridsportbutik, och frågade efter dom hjälmarna (inte JW men allmänt), men fick höra att de inte längre är godkända, så de tillverkas inte :confused:

Sv: Ridhjälm

Dom enda hjälmarna med läderremmar som jag har sett, är just JW-hjälmarna.
Dyr, visst, men man vet vad man får för pengarna.
Kanske bättre att köpa en riktig märkeshjälm för lite mer pengar, istället för en billigare som kanske inte har samma kvalité.

Men just den butiken jag nämnde ovan brukar ju alltid vara dyra tycker jag... Finns det nån annan återförsäljare som kanske inte tar lika mkt?

Om inte jag minns helt fel så hade Hansbo hjälmar med läderremmar för några år sen... Du kanske kan kolla hos dom? De kanske fortfarande har.

Eftersom jag precis köpt nya ridstövlar så har jag inte så gott om pengar.
Men jag hittade en hjälm på ridsportshoppen som heter Professionall riding hat. Kostar 998kr Såg ok ut. Vad tror ni?

Men Charles Owen har väl fler modeller än Whitaker med läderremmar eller har dom slutat göra dom?

Vet inte, men det var den enda modellen jag hittade på sidan

Jag har en Charles Owen med läderremmar men det är inte en Whitaker. Den var iofs inte billig men billigare, och snyggare, än Whitaker tycker jag. Om din ridsportaffär har märket borde dom kunna ta hem om du nu tillverkas än.

Elektron skrev:
Om din ridsportaffär har märket borde dom kunna ta hem om du nu tillverkas än.

Jo jag ska höra med dom. Men du, jag tillverkas inte längre :rofl:

Hvor selges disse i Sverige? Har lett og lett i Norge, men finner ingen som selger de. Internettside?

om du går in på www.equinet.se kan du hitta John Whitaker hjälmarna och de är dessutom billigare än i butikerna....

jag har en sådan hjälm och jag ångrar inte en sekund att jag köpte en sådan...

Hmm jag får väl ta o fundera lite på hur jag ska göra. Är ju rätt mkt pengar för en hjälm. Men snygg är den!

Nu har jag faktiskt ändå beställt en JW från Ridsportshopen. Det blir min julklapp från mamma :banana:
Och den kostade 2187:-

Liknande trådar

Hästvård Hej på er, behöver lite tankar och erfarenheter. Sålde ett d-ponnysto i maj, 6 år gammal. Vid försäljningen var ponnyn fullt igång...
Svar
4
· Visningar
1 310
Senast: valley
·
Utrustning Jag ska köpa en samshield hjälm och är orolig på hur dom på min lilla ridskola kommer att reagera. Det brukar inte vara jätte mycket...
Svar
11
· Visningar
1 473
Senast: Cambiaso
·
Utrustning Sonen har väll alltid suttit på häst någon gång då och då sedan han föddes (ett par minuter åt gången typ) men senaste veckan har han...
Svar
9
· Visningar
4 510
Senast: pulkaskurk
·
Hästmänniskan hejsan! för att göra en lång historia kort, räddade en ponny och en häst från slakt förra sommaren. dom hade gott som ridskolehästar...
Svar
6
· Visningar
1 957
Senast: bobben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka