Ridhjälmar ''Pust''..

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Idadentjejen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 431
I

Idadentjejen

Har redan innan tittat lite på ridhjälmar.. Men efter att jag var med om en olycka igår då min ridhjälm slogs i asfalsten tycker jag att det är dags att titta seriöst efter ridhjälmar.

Vilka rekomenderar ni?
Gärna inte alltför dyra som går upp emot 5000:- (;

Sv: Ridhjälmar ''Pust''..

Jag älskar min superventilerade Las Anvil Hitek, men den ser precis ut som en cykelhjälm så det faller kanske inte alla i smaken:angel: Hade en Lamicell transformer innan som också var superskön men byttes ut för bättre ventilation(rider distans så det blir varmt efter ett tag...) Lamicellen ligger i en trevlig prisklass och är väldigt lätt och skön.

Har visserligen ingen sån själv, men har hört att Back on track EQ2 är suuuper. Den ligger överst på min önskelista och är snyyyyygg med så det får bli mitt tips ;)

Jag älskar min Casco Champ :love: Mycket välventilerad och lätt, känns knappt att man har den på huvudet!

EQ2 är väl det absolut bästa valet, däremot tyckte jag tyvärr att den inte är speciellt skön.

kl
Ursäkta trådkap (tyckte det var lite onödigt med egen tråd)
finns det några hjälmar som är säkra men inte ser så fruktansvärt stora ut på litet huvud? :o

Liknande trådar

Hundhälsa Längesen jag var inloggad här, men nu behöver jag höra från kunniga hundmänniskor. Min 11-åriga hund fick för två veckor sedan dra ut...
Svar
3
· Visningar
857
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 086
Senast: Ajda
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 836
Senast: 13579vas
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 745

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka