Ridhjälmar?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Beauty_Boss
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 2 188
B

Beauty_Boss

Jag är Rejält sugen på att köpa en sån där hjälm i sammet som har läderspännen, men för att köpa en sådan (som sitter bra) verkar man få lägga ut över 1000 kr och det är inte riktigt vad jag är berädd att betala för en hjälm.. Vet ni vart man kan köpa billiga såna, vart köpte ni era?

Sv: Ridhjälmar?

Det är om du kan hitta en Charles Owen Showjumper med läderhakband möjligen. De tillverkas inte längre och har sålts ut, men det kanske finns några ex. kvar, vart du ska leta vet jag dock inte riktigt. I höstas sålde jag i alla fall Granngården i Örebro ut CO Showhathjälmarna (dock ej med läderhakband) och de tog 400:- för dom, jag har själv en sådan men köpte den för rätt länge sen, kostade precis runt tusenlappen då (typ 998:-) Så jag kan tänka mig att de tar runt kanske 500-600:- för en CO Showjumper om du nu kan hitta en sådan någonstanns.

Annars finns det nog inga billiga med läderhakband. Det är bara att betala och se glad ut, annars får du köpa en annan hjälm helt enkelt.
Du kan säkert hitta någon som säljer sin beg. med läderhakband men frågan är ju då om du verkligen vågar lita på att ingen åkt av med hjälmen? Jag anser i alla fall inte att beg. inte är något alternativ...

Om du syftar på JW hjälmarna så tror jag nog inte att du får nån för under 1000 spänn, isåfall får du nog köpa nån vidrig kopia:eek:

Vad är det för vidrigt med kopiorna? :confused:
Man köper väll vilken hjälm man vill? Det finns ju både Victor Hugo och Champion Showring hjälmar med läderhakband som på de flesta ställena kostar ganska så exakt runt tusenlappen. Är själv inte så förtjust i VH hjälmarna med CS hjälmarna ser helt ok ut, fast personligen tycker jag det är synd att spännet på hakbandet är i plast, hade vela haft spännen mer likande CO.

Klart att originalet CO är dyrare.. Men det behöver ju inte betyda att kopiorna är "dåliga". Ur säkerhetssynpunkt så håller de ju samma standard i alla fall, sedan beror det på hur mycket pengar man har råd och lust med att lägga ut...

najnajnaj

Köp en JW för guds skull!! Eller det beror på vilken du passar i..Jag ser ut som en svamp i GPA ;)

jag håller med om att om du ska ha en hjälm med lkäderband är det en JW du ska ha o inga kopior för det finns inget värre!! det lönar sig alltid både utseende, säkerhet och kvaliteé att köpa en "riktig" hjälm!!!

Kan man inte köpa en "vanlig" sammetshjälm och köpa till läderhakband?

aamelie skrev:
jag håller med om att om du ska ha en hjälm med lkäderband är det en JW du ska ha o inga kopior för det finns inget värre!! det lönar sig alltid både utseende, säkerhet och kvaliteé att köpa en "riktig" hjälm!!!
Precis!:bow:

Det går nog tyvärr inte. Brukar inte finnas separata hakband i läder..
Men som sagt Champion Showring, och även Victor Hugo kan vara värda att kolla upp. Du kanske gillar någon av dom i alla fall! Charles Owen hjälmarna är fina, men smakar det så kostar det.. brukar det ju heta... VH finns i af här tror jag: www.hippomarket.com

Ska försöka kolla vart Champion Showring finns också, men hinner inte just nu.

Okejokej! Tänkte önska mig en sån där emd "lufthål" i stället, hade asbilliga på en hästaffär jag såg (vet inte om man får skriva namn? :p) Tkr ni att det är hopp lr dressyrhjälmar? Satsar nämligen bara på dressyr pga ponny o ryttare ;)

Sorry, men jag har ingen bild på hjälmen ;) Men den ser väl ut som alla andra hjälmar, haha :p

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver köpa en ny ridhjälm. Min nuvarande köpte jag 2013 när jag började rida (!!!) och den är verkligen long overdue. Jag är en...
Svar
7
· Visningar
790
Senast: Blyger
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
879
Senast: Lisen82
·
Utrustning I somras skapade jag en tråd om att köpa ridhjälm. Nu försöker jag välja en säkerhetsväst att köpa och det är precis lika svårt 🙈. Då...
Svar
11
· Visningar
999
Senast: Takire
·
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 737
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka