Ridhustider/kort

Sv: Ridhustider/kort

Jag rider i ett privat ridhus för 1000 kr/år. Där finns det i stort sett alltid tider lediga, man kan komma och gå som man vill i prinsip bortsett från tre-fyra helger/år då de har evenemang eller tävlingar.
 
Sv: Ridhustider/kort

Kostar 1800 kr per år.
Privat ridhus (20x40) tillgång till mkt fint hindermaterial.
Gott om tider, ingen trängsel. Möjlighet att rida för tränare i såväl hoppning som dressyr.
 
Sv: Ridhustider/kort

1000 kr/år, 600 kr/halvår, 50 kr/gång.
Privat.
Upptaget med hopp/dressyrträningar mån, tis och tors kl 17-20.
 
Sv: Ridhustider/kort

Ridklubben där jag hade hästen förut tog 600:- för ett halvår vill jag minnas samt 60:- per tillfälle oavsett om man var medlem eller ej. Det finns ett ridhus samt ridtält och två utebanor där som är belysta. Lektionsverksamhet bedrivs fn 5 dagar i veckan men det är spritt i lilla och stora ridhuset samt att det är max 2 lektioner per dag.


Närmsta ridhus nu tog 150:- för ett tillfälle vilket jag tycker var hutlöst. Annars tar de 1000:- för ett halvår eller 1800:- för helår.
Detta anser jag dock är rimliga avgifter. De har ett ridhus och en utebana och båda såg mycket välunderhållna ut. Ridhuset är privatägt men det bedrivs en del träningar och även något arrangemang då och då utav ridklubben. Bokningslista kan man se på hemsidan vilket jag tycker är smidigt.
 
Sv: Ridhustider/kort

KL

usch vad billiga ridhuskort ni alla har... här får man betala 3000/termin om man inte tävlar för klubben i fråga.... Eller inte vill slavarbeta en massa.. Tävlar man för klubben och ställer upp med en massa ideelt arbete blir det billigare, men alla har inte tid eller möjlighet att göra det, då är det bara att hosta upp 6000!! . . Och det värsta är att andra klubbar har börjat ta efter.. sen finns det knappt några lediga tider heller... Tyvärr är det bara ridskolor som har ridhus där jag bor... finns inga privata anläggningar..
 

Liknande trådar

Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 074
Senast: Smurfoff
·
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 375
Senast: animalasia
·
Hästmänniskan Jag har laddat SÅ många år för att börja på ridskola, jag red på ridskola från jag var 6 till en bra bit upp i tonåren och dom sista...
Svar
5
· Visningar
1 177
Senast: Dorinda
·
Hästmänniskan Hej jag vet inte hur jag ska göra.Jag rider nu på en ridskola men är inte riktigt nöjd. Dels tycker jag det är för låg nivå, det är...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
6 027
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp