ridinstruktör-stallplats

F

ferra

Hur fungerar det på eran klubb med instruktörernas uppstallning? Betalar ni/de full stallhyra eller ingår det som förmån? Nyfiken på hur olika klubbar löst det
 
På min klubb får dom inte billigare stallhyra (vad jag vet) men däremot får de stallplats före de som står i kö.
 
Man kan får avdrag på hyran som skattepliktig förmån på vissa klubbar.
 
Som skattepliktig förmån. Sen går dom före i kön o slipper stalltjänst.
Chefen han vägrar tala om vad h*n betalar/inte betalar för sina 5 hästar. Det har sakts mycket olika angående det. Och när ridskolan inte har så bra ekonomi tycker man ju att h*n ska betala fullt pris som oss andra o inte låta ridskolan stå för hovslagarkostnader hos en dyr hovslagare.
 
har en känsla av att vi rider på samma klubb... tänkte på chefen med de 5 hästarna å nte full stallhyra..
 
Mycket vanligt förekommande på ridklubbar i Sverige (och tyvärr nog nödvändigt också!) Jag vet ju inte vad ni i er klubb betalar för lön till ridskolechefen, men vanligt förekommande är att de har låg lön utan ob-tillägg och övertidsersättningar.

Tro mig, klubben har större chans att överleva ekonomiskt om de kan ta kostnaderna för chefens förmåner inom verksamheten istället för att betala fulla löner med övertidsersättningar och dylikt.

Tråkigt men sant.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Köpt en unghäst av hästägare där barnen varit medryttare. Vi har endast köpekontraktet med några få saker vad som ingår tills hästen är...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 705
Senast: lizzie
·
Anläggning Måste kolla om detta är en vind som blåser över hela Sverige, eller om det bara är i Örebrodistriktet. I den klubben som jag är med (än...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
11 403
Senast: FannyN
·
Anläggning Hej Undrar vad det står i era avtal. Säg att ni hittar en ny stallplats idag och vill flytta dit och bestämmer er att ni vill flytta...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 015
Senast: Emine
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 900

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp