Ridjacka för kalla dagar

Ämelie

Trådstartare
Måste verkligen ha en vinter ridjacka nu! Tips på snygga och funtionella jackor på under 1000-lappen önskas ;)
:bow: :bow: :bow:

Sv: Ridjacka för kalla dagar

Ämelie skrev:
Måste verkligen ha en vinter ridjacka nu! Tips på snygga och funtionella jackor på under 1000-lappen önskas ;)
:bow: :bow: :bow:

Roping paddock är en superhärlig jacka att ha vintertid... :angel: Har en själv! :banana:
Finns även jättesköna "thermoridbyxor" till... :bow:

Jag har ockå den, är jättenöjd med den! Bra med luva, fleecekrage och fleecefodrade fickor som man kan värma händerna i!

Den har jag också! Och termobyxorna med! Det jag skulle önska med jackan är att den är lite vid nertill, vill ha mer tajt. Fast å andra sdian vet jag inte riktigt hur den är, för jag har inte sett den på ett år :D :o

Låter som den är värd att kolla upp, vart kan man köpa den? internet? :bow:

Jag har också en Roping Paddock jacka. Tycker dom är helt okej, sköna eftersom dom går ner en bit - dock klumpig att rida i, om man inte ska göra annat än att skritta. Själv så tycker jag mer om typ lumberjackorna, när det kommer till ridningen.

Men annars är Kyra jackorna toppen. Sköna, mycket bekväma, regntäta och med bra andasfunktion. De nyare modellerna kostar väll en bit över tusenlappen (tror t.ex. de har en ny med pälsimitation på kragen, denna kostar runt 1500:-), men jag lyckades fynda en 2-i-1 jacka från Kyra K, denna är liksom en tunn "skaljacka" och så är det en väst inuti (ingen vinterjacka alltså), men denna gav jag end. 398:- för, den hade kostat runt 1500-1600:- tidigare.

Så ett tips är att kolla runt efter föregående modeller från Kyra, från tex. förra året för dom jackorna är superbra!

Men ett prisvärt alternativ är annars Roping Paddock Jackorna som sagt, dom finns bl.a. hos Eriks Hästshop www.erikshastshop.com (kan även hända att dom finns under fyndtorget också så kolla där med.)

Equipage har jättemånga varma och fina jackor nu.

Jag har också en Roping Paddock, men den är rätt svår att få tag på eftersom den har utgått.

Har några från Börjes, lite längre jackor som e varma. Nu har de nog inte exakt de modellerna kvar, men de är prisvärda och helt ok tkr jag.
I somras köpte jag Hööks vinterjacka (lång) m pälskrage, den kändes väldigt varm så den ska jag ha i vinter. Den är väl kanske lite klumpig att rida i, men snygg o praktisk att ha i stallet.

Samtliga kostar under 1000.

Den här hade ju ett allldeles utmärkt pris. Jag gilar lumberjackor mer än längre jackor, även om de har ridsprund tycker jag man sitter på kanten av jackan hela tiden och så åker den upp i halsen och krånglar.

Jag har köpt en reflexjacka från Josefssons, fodrad med fleece och stor nog att ha en tjock tröja under om det blir riktigt kallt.
Kostade bara 349:- dessutom, och så syns man ju på en mils avstånd!! :)

I helgen när jag tävlade sålde dom såna jackor för 250:- och byxorna kostade lika mycket. Ångrar nästan at jag inte köpte dom

trivs också bäst i lumberjackor alla andra joackor har en förmåga att bli allänt klumpiga att rida i och ivägen men inte lumbermodellerna.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har alltid haft kalla händer och fötter, och har en släng av Raynauds syndrom, dvs blodcirkulationen stänger av i fingrar och tår...
Svar
6
· Visningar
293
Fritid Insåg imorse när hösten/vinterns första snö kom att jag behöver en ny vintergarderob som både klarar hundpromenaden men också håller mig...
Svar
1
· Visningar
366
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
668
Senast: cowgirl81
·
Kläder & Bli fin Jag måste köpa nya underkläder! Har haft Pumas och CKs sporttoppar då jag vill ha så mkt bomull/naturmaterial som möjligt men resåren...
Svar
13
· Visningar
853
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Valp 2025
  • Dalmatiner