Sv: Ridjacka för kalla dagar
Jag har också en Roping Paddock jacka. Tycker dom är helt okej, sköna eftersom dom går ner en bit - dock klumpig att rida i, om man inte ska göra annat än att skritta. Själv så tycker jag mer om typ lumberjackorna, när det kommer till ridningen.
Men annars är Kyra jackorna toppen. Sköna, mycket bekväma, regntäta och med bra andasfunktion. De nyare modellerna kostar väll en bit över tusenlappen (tror t.ex. de har en ny med pälsimitation på kragen, denna kostar runt 1500:-), men jag lyckades fynda en 2-i-1 jacka från Kyra K, denna är liksom en tunn "skaljacka" och så är det en väst inuti (ingen vinterjacka alltså), men denna gav jag end. 398:- för, den hade kostat runt 1500-1600:- tidigare.
Så ett tips är att kolla runt efter föregående modeller från Kyra, från tex. förra året för dom jackorna är superbra!
Men ett prisvärt alternativ är annars Roping Paddock Jackorna som sagt, dom finns bl.a. hos Eriks Hästshop
www.erikshastshop.com (kan även hända att dom finns under fyndtorget också så kolla där med.)