ridkapsoner

orion_x

Trådstartare
Jag försöker få klarhet i det här med ridkapsoner och försöker komma fram till vilken det är jag bör inskaffa. Så nu undrar jag vilken variant ni har som finns här. Kan ni berätta vad ni tycker är bra och vad ni tycker är dåligt med era modeller? Ska man ha en fast eller rörlig? Cykelkedja, spansk eller portugisisk?

oerhört tacksam för så många synvinklar det går.
 
Sv: ridkapsoner

Vilken som är bra beror ju på vad för häst man ska ha den till.

Själv kan jag bara ha cykelkedje kapson på min madam. Eller ja jag kan givetvis ha vad som helst, men det är den enda jag tycker funkar bra. Den är det många hästar som funkar på, men jag vet att det finns folk som föredrar de med hela järn kring nosen också.
Smaken är som baken.
Det bästa är om du kan prova olika varianter. Om någon finns i närheten med en kapson så du kan låna den en vecka eller nåt sånt.

Sen vet jag inte vad du menar med fast eller rörlig... Utveckla gärna så kan jag ge mitt svar på det i alla fall.
 
Sv: ridkapsoner

Okej.

Då blir det samma svar som jag skrivit innan; beror på hästen eller ja, nog mer på ryttaren eller hästen.

Jag föredrar den ledade; flerledade = cykelkedja.

Först och främst för att den passar alla hästar form mässigt och sen för att jag tycker den är överlägsen alla andra i att kunna ge och sända information mellan ryttare och häst.
 
Sv: ridkapsoner

sante: var köpte du din kapson? Är ute efter en sådan :)
Har tyvärr ingen koll alls på kapsoner så det vore roligt med lite åsikter om skillnader mellan dem :) Går alla att "böja till" ngt efter nosryggen eller måste man beställa särskilda storlekar? Och finns det vissa man bör undvika? Finns det de som upplevs skarpare och de som är mildare?
 

Liknande trådar

Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
804
Senast: escodobe
·
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 857
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
10 907
Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
617
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sminktråden
  • Hiss och diss del 5
  • Just nu funderar jag på... Del 3

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp