Ridkläder storlek större???

Kicki_83

Trådstartare
Finns det ridkläder för överviktiga?

Jag är en tjej av storlek större...
Jag hittar ingen säkerhetsväst med lite större storlekar....dom flesta XL är för liten...inte så mycket men ändå för lite...

Samma sak med ridbyxor...finns inte i min storlek...skulle väl behöva 50/52 nånting men finns inte vad jag har hittat.

Till överdelen har jag hittat en liten del iaf....

Nån som har samma "problem" eller en lösning?

Och jag vet att en lösning är att gå ner i vikt och det håller jag på med så det behöver ingen kommentera.

Sv: Ridkläder storlek större???

Du är långt ifrån ensam. Har aldrig letat efter säkerhetsväst så där har jag inget råd att ge. Jag har ju offtast tur och kommer i 46. Men är man stor och ganska lång så blir det oxå svårt att hitta bra ridbyxor.
Vet att det har varit någon annan tråd uppe om just större ridkläder, sök så hittar du kanske den.

Hööks har upp till 52 i ridbyxor :) De funkar! En kompis till mig kör dom och gillar dem!! Hon är 52-54 i byxor annars.

Väst är mitt problem, är superbystig så kan itne ha en enda väst :( och hjälper inte att man är grövre i benstomme och axlar på det!

Sen borde väl ridsportsbutiker kunna ta in kläder i dessa storlekar också, det bör ju finnas flera eller iaf ett par, märken som tillverkar större, men att butiker ofta inte tar in i dessa strl då det finns risk att de inte blir sålda. Säkerhetsvästar vet jag inget om, men man kanske kan specialbeställa om det inte finns några andra alternativ?

Det jag mest är intresserad av att investera i är en bra säkerhetsväst. Som passar en storbystad lite stormagad tjej. Har en liten busig häst så det skulle kännas lite säkrare om man har säkerhetsväst om man trillar av.
Ridbyxor har jag faktiskt ett par som nästan passar nu bara nått kilo till kan jag ha dom. Det är karlstorlek från hööks.

Har du kollat med "dina" ridsportsbutiker? De kanske har ngn idé om hur du kan gå tillväga för att hitta en passande väst. Nu har jag ingen uppfattning alls om hur "stor" du är, men jag tycker att det är jvligt synd att du inte ska kunna hitta en väst som passar. Man ska inte behöva gå ner i vikt för att kunna hitta passande utrsustning!

Jo ska kolla runt lite...vet typ bara om Hööks men kanske finns fler mindre...

Sen håller jag på att bli mindre så man vill ju inte att det ska kosta så mycket pengar om man växer ur den sen.

Jo de är herr men sitter lika bra säger hon :) Hon märker ingen skillnad. Och hon har ju haft sina länge vad jag vet och vad kan de kostat.. 4-500 :D

Zippa säkerhetsvästarna kan man måttbeställa, lite dyrare men de är väldigt bekväma. De har även en ny modell av zippa västar nu som verkar väldigt anpassningsbara i storlekarna

back 2 back har lite större storlekar.
MH har också!

Finns på de flesta ridsportbutiker, om inte annat så kan de säkert ta hem i din storlek!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 863
Senast: Squie
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 448
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
2 210
Senast: Lingon
·
Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat... 2
Svar
34
· Visningar
2 224
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattmat i mousse-form
  • Hönstråden II
  • Diskbråck