Ridläger utomlands

asparagus

Trådstartare
I sommar ska jag åka till Irland på ridläger/språkresa med inriktning hoppning och terrängritt. Tänkte höra om någon annan har gjort något sånt här? Eller om någon annan ska iväg i sommar. Kan ju vara kul att känna någon sedan innan. Ni som redan har varit iväg på ridläger/ridresa utomlands har ni några bra tips på vad som kan vara bra att ta med sig, nyttiga ord att kunna osv.
 
@asparagus för x antal år sedan så åkte jag och maken ned till Afrika och red där på savannen. Var nog en av del coolaste upplevlser jag varit med om. Du ska gärna se till att ha med laddare för telefon/datorn och att det är rätt form av laddare, uttagen varierar från land till land. Saker som hästens utrustning är alltid bra att lära sig på engelska etc. :D
 
I sommar ska jag åka till Irland på ridläger/språkresa med inriktning hoppning och terrängritt. Tänkte höra om någon annan har gjort något sånt här? Eller om någon annan ska iväg i sommar. Kan ju vara kul att känna någon sedan innan. Ni som redan har varit iväg på ridläger/ridresa utomlands har ni några bra tips på vad som kan vara bra att ta med sig, nyttiga ord att kunna osv.
@Mitrolle
 
Hej!

Jag var på ridläger i England när jag var tonåring. Jätteroligt och lärorikt. Jag åkte inte på ett speciellt "lär-dig-engelska"-läger, utan tog ett helt vanligt ridläger för engelsktalande. Det var både svenska, norska, franska och engelska ungdomar med. Jag lärde mig fort vad jag behövde i hästväg, de brukar vara vana vid att förklara. Du kommer gissningsvis ha jättekul!

/Lavinia, som lärde sig både ridning, norska och engelska. :-)
 
Jag var på Flowerhill på Irland 2005 och det var jättekul! Jag kollade upp lite ord på utrustning innan och hästord i allmänhet, men jag tyckte det gick bra.
 
Jag var i England för två somrar sen, hade med mig samma utrustning och kläder som jag använder här så det var inget särskilt. En del hästord kunde jag nog inte sen innan men det gick fort att lära sig, om man inte förstod var det bara att fråga så det var inga problem. Har för mig att jag hittade någon lista med användbara ord på internet som jag kollade på innan jag åkte. Det var i alla fall roligt :)
 
Det bästa är att kolla upp lite fackord för hästar ridning på Engelska innan man åker, här är en bra länk:
http://www1.idrottonline.se/Nyby-TorshallaRK-Ridsport/Hastkunskap/Hasttermer-pa-andra-sprak/

Själv tänkte jag inte så mycket innan jag åkte, har också varit på Irland Flowerhill två gånger och jag packade bara med mig det nödvändigaste. Det man kan tänka på att de kanske inte har samma syn på hästhållning som vi har i Sverige, men Irländarna är väldigt snälla och eftersom det är en språkresa du ska åka på så kommer du troligen inte få några problem, njut så länge det varar säger jag bara och lycka till. Blir faktiskt lite avis måste jag erkänna, vill också åka tillbaka igen. :p
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 702
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
873
Senast: valy
·
L
Relationer Jag skulle vilja fråga om tips om saker som jag och min pojkvän skulle kunna göra. Det är kanske lite mera speciella be hov för att jag...
Svar
9
· Visningar
871
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 468

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp