Ridlärarnas betyg

N

nipa

Får ridlärarna ett betyg efter att de klarat ridlärarutbildningen.
Menar som ett skolbetyg där de får mer eller mindre bra betyg på de olika momenten?

Vet någon om man kan få tag i dessa i så fall?

Sv: Ridlärarnas betyg

Efter avslutad kurs får di ett utlåtande där det står att du är godkänd och poäng för olika delar av testerna.
Be din ridlärare att visa det om du är intresserad...

Nu var det många år sedan jag gick RIK0, men jag vet i allafall att det inte var ngn offentlig handling som ngn kunde få veta om de ville.

Är du nyfiken på ngns betyg, fråga! Du kan ju inte få mer än ett nej! ;)

Om ridläraren har studerat på Strömsholm eller Flyinge och är hippologer så har de studerat på en statlig högskola som ju är en myndighet och alla betyg etc är offentlig handling och det går bra att begära ut från respektive skola. Skolan ska då skyndsamt lämna ut handlingen utan att kräva någon som helst förklaring från dig om vad du ska ha det till. Samma sak gäller om man har studerat inom gymnasieskolan. Det som kan vara bra att ha är det fullständiga namnet på den man begär ut betyget för, allra helst personnummer, samt vilket år personen studerade.
/nocke/

Liknande trådar

Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första... 2
Svar
20
· Visningar
2 755
Senast: Brynja
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
958
Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är... 2
Svar
20
· Visningar
1 762
Senast: cewe
·
Skola & Jobb Jag har funderat mycket över detta sista tiden. Enligt färska siffror ökade andelen barn som fått en adhd- diagnos med 50% mellan åren... 5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 816
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka