Ridlektion och BIA-mätning

Status
Stängd för vidare inlägg.
I tisdags var det dags för teminstart, blev glad över att stå uppsatt på Svarte Petter :)
En av de få hästar i min viktklass jag verkligen gillar rida.
Vi red ingen direkt övning utan fortsatte där vi avslutade i våras, att ridläraren kom med nya uppgifter hela tiden. Men det gick ut på att rida hästen enligt utbildnings-skalan takt, tempo och rakriktning.
Tempoväxlingar, övergångar, lite skänkelvikning och framdelsvändning blev det
I början på lektionen gick det bra, men mot slutet sa min träningsvärksplågade kropp stopp och jag orkade inte hålla ihop honom. Kände mig i alla fall nöjd
Nu hoppas jag få behålla honom den här terminen.

På tal om viktklass har jag anslutit mig till en ny omgång Viktkampen på gymmet. Förra veckan var det fys-test och igår var det BIA-mätning.
Jag har gått upp i vikt (förvånad? nää!) men det positiva var att det inte enbart är fettvikt utan även muskelmassa.
Det får mig mer motiverad köra på som jag tänkt med träningen. Tung styrketräning och cardio-pass.
Igår blev det cardio på fastande mage (eftersom man inte får äta och dricka efter fyra innan en mätning)
45 minuter intervall på crosstrainern. Det blev exakt 5 km, så målet nu är att förbättra det.
Först att orka öka till en timme och sen sänka km-tiden.

Men fuskvägde mig lite i morse och jag vägde faktiskt lika mycket med jeans i morse som utan jeans igår kväll.
Bara det visar ju hur dåligt mått sifforna på vågen eg är. När det skiljer nästan ett kg på mindre än 10 timmar :grin:
Ikväll blir det styrkepass igen, men velar mellan att köra vanliga vikterna eller tyngre och färre reps.
Ska i alla fall ta med benpressen den här gången.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok BIA-mätningen igår var intressant, att jag har mer fett än snittet för en kvinna i min ålder och längd ska ha var ju ingen överaskning...
Svar
0
· Visningar
212
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Lunchtips till "matlådehatare"

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp