Cleese
Trådstartare
Sv: Ridning efter ryttarens knäskada?
Ja, jag väntar FORTFARANDE på svar från magnetröntgen (heja svensk sjukvård - åker man till djursjukhuset får man svar samma dag på magnetröntgen...) men det måste vara trasiga muskler inblandade. Om jag står på det friska benet kan jag inte lyfta det andra benet böjt bakåt. (Alltså så man brukar göra om man ska stå på ett ben.) Det finns helt enkelt ingenting som utför min "order" om att böja/lyfta. Det händer ingenting. Märklig känsla. Det är liksom ok att det inte går att göra något för det gör ont, men att inte kunna göra något för att det inte händer något när man ber om det är en ganska overklig känsla när man pratar om en stor kropssdel som ett ben. Sicket skrot... Och snart är det vår och tävlingssäsong, grrrrr....
Jag var inblandad i en olycka i mars 08 (ihop med en trailer,en häst och en longerlina) 3 ledbad rök,muskelrupturer mellan fotled och upp till halva underbenet och vid 1:a återbesöket på ortopeden visade det sig att jag även kraschat menisken (hade jag redan känt då jag gjort det en gång tidigare i en skidbacke) 6v på kryckor,ingen ridning sa farbror doktor men som alla hästmänniskor ville jag upp på ryggen igen så snart som möjligt,använde pall och var suuuuper glad för min lilla skrittrunda,tills jag skulle av och glömde att jag faktiskt skadat bägge benen.
Rider fortfarande inte pga att köerna till op i mitt län uppenbarligen är långa och menisken klarar inte belastningen i annat än skritt,försöker jag ändå så straffar det sig i flera dagar.
Smärtorna tog lång tid innan dom gav sig,har ff ont ibland och en del av muskelrupturerna är inte läkta,enl läkaren är det inte säkert att dom blir återställda,trist men det är bara att kämpa vidare
Hoppas det går bra för dig!
Ja, jag väntar FORTFARANDE på svar från magnetröntgen (heja svensk sjukvård - åker man till djursjukhuset får man svar samma dag på magnetröntgen...) men det måste vara trasiga muskler inblandade. Om jag står på det friska benet kan jag inte lyfta det andra benet böjt bakåt. (Alltså så man brukar göra om man ska stå på ett ben.) Det finns helt enkelt ingenting som utför min "order" om att böja/lyfta. Det händer ingenting. Märklig känsla. Det är liksom ok att det inte går att göra något för det gör ont, men att inte kunna göra något för att det inte händer något när man ber om det är en ganska overklig känsla när man pratar om en stor kropssdel som ett ben. Sicket skrot... Och snart är det vår och tävlingssäsong, grrrrr....