Cleese
Trådstartare
Sv: Ridning efter ryttarens knäskada?
Hur kass är man efter operation? (Ska just börja nytt jobb - kan ju vara intressant att veta vad man kan förvänta sig)
Jag har både ridit och åkt skidor utan främre korsband. Skidor dock med ortos på knät, och inte riktigt så "hardcore" som jag skulle ha velat.
Opererar mitt knä imorgon, skadade mig 10 februari, opererade det förra för ett knappt år sedan.
Dock är mina knän ganska stabila och jag har inga större problem i vardagen, går, joggar och rider som sagt utan problem och har så gjort sen 3-4 dagar efter skadan.
För mig har det inte varit ett alternativ att inte operera eftersom jag spelar fotboll på hög nivå.
Rent förslitningsmässigt så har det visat sig att det spelar mindre roll huruvida man opererar eller inte. Därför är det bortkastade pengar att operera någon som inte kommer underhålla knät livet ut. (eller tills de ändå måste bytas ut vid 45..).
Tråkigt att så många verkar ha missuppfattat, stött på patrull och inte fått ordentligt förklarat för sig vad planen är. Själv har jag ju haft sån "tur" att det i princip tog 1 vecka till MR och efter det 2 veckor till op, men det handlar mkt om att veta vad man ska säga och framförallt ha klart för sig exakt vad en operation innebär. (för mig innebär det en gravt minskad livskvalitet några veckor jfrt med dagsläget, dock vet jag ju att på sikt behöver jag den där extra stabiliteten som ett nytt korsbad ändå ger)
Hur kass är man efter operation? (Ska just börja nytt jobb - kan ju vara intressant att veta vad man kan förvänta sig)