Ridning i regn

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare xBITCHYx
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 43
  • Visningar Visningar 2 323
beror på hur många dagar sen de va hästen fick vila.. annars rider ja ut :P tycker de e lite mysit.

Äh, det är bara att dra på sig regnkläder och ett ländtäcke till hästen. Jobbade på Irland under den regnigaste sommaren på 50 år, skulle man låtit bli att rida när det regnade hade man aldrig kommit iväg... :p Men visst kan man vänta en stund, det är ju inte så kul att bli dyngsur jämt, det är ju inte så bra för lädret heller...

Så länge det inte ÖS regnar rider jag ändå...
Man kan ju utrusta sig med en riktigt bra regnjacka och hästen med ländtäcke ;)

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 890
Senast: Emuliiaa
·
Ridning Hej hej! Hästen jag rider drar alltid upp huvudet när vi gör halt, han kan gå i jätte fin form men ger jag kommando för halt drar han...
Svar
11
· Visningar
522
Senast: iliedtoday
·
Kropp & Själ Hej! Jag griper lite efter halmstrån här. I höstas fick jag smärta och svullnad från hälsenan. Har varit hos fysioterapeut och läkare...
Svar
1
· Visningar
152
Senast: Grazing
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
613
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Pyramider i Sverige

Hund, Katt, Andra Djur