Ridningen, bli skattebefriad ?

R

russet

'Vet ej om tråden ligger rätt'
Men iaf nu har sv. ridsportsförbundet gått ut men listor för att ridsporten ska bli skattebefriad. Och de verkar ju bra, men nu undrar jag vad de blir för skillnad, om de nu blir skattebefriat? När betalar vi skatt för ridsporten? :confused: Hjälp mig, jag som inte förstår de här med skattebefriat :angel: :banana:

Sv: Ridningen, bli skattebefriad ?

Jag förmodar att det är ridningen som skattebefriad friskvård som menas. På mitt jobb får vi en summa pengar varje år att lägga på friskvård. Mot kvitto får vi alltså tillbaka simavgiften, gymavgiften eller annan träning, och slipper skatta för pengarna. Men om jag väljer att betala min ridning på ridskolan så måste jag skatta för pengarna, eftersom fyra sporter är undantagna, ridning, golf, segling och utförsåkning. De anses för lyxiga flr att vara friskvårdsberättigade.

Sv: Ridningen, bli skattebefriad ?

okej, nu förstår jag, tack! :D Självklart ska ridning bli friskvård! :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 636
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första... 2
Svar
20
· Visningar
2 677
Senast: Brynja
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 343
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma... 2
Svar
24
· Visningar
3 173
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Shop to you drop, del 4
  • Uppdateringstråd 31
  • Guldfasanerna