ridoverall

Venus_in_Furs

Trådstartare
tänkte att det kunde vara rätt checkt att ha en sån såhär i vintertider och allt. Har kollat den på Hööks som var rätt billig, nån som vet om den är bra/dålig? Något att säga om den?

Sen kollade jag den på lillhästen i stav, nån som vet något om den?

Och den som svenska islandshästförbundet säljer, nån som vet något om den?

Jag tycker den från Hööks hade rätt snygga färger också, de andra är helblå, alt. röda och då kanske man ser lite väl jultomte ut, eller vad tror ni`? :confused:

Sv: ridoverall

Jag beställde den från Hööks tidigare i höstas och har nu använt den ett par ggr.
Den är snygg, färgerna är det inget fel på. Tror oxå reflexerna syns rätt bra i mörker, bra kvalite på dom verkar det som.

Jag tycker passformen är sådär, min är ganska lång i ryggen o lite "otymplig" men den kanske är ngt ngt för stor för mig, kan va så men jag skulle nog ändå inte kunna gå ner en storlek (då skulle det bli barnstl).
Känns varm, men det har iofs inte varit riktigt kallt här ännu.
Får ändå klart godkänt. Håller den ett par år så är priset heller inte så farligt.

Om du är smart köer du på ngt annat ställe. Tror att den på nordpost är precis samma som de har på SIF, iaf väldigt snarlik och billigare. Finns dessutom på hjula tror jag det var.

Jag ska köpa en overall i jul tänkte jag, ska kolal både nordpost, hjula och ett företag till som påminner om nordpost.
De lär itne skilja mycket från de s k ridoverallerna, tror att det enda som skiljer är logotypen och priset :smirk:

Enig med Gadriel (om jeg forstod rett)

Ridoveraller er dyre, det finnes billigere og bedre som ikke er beregnet på ridning. Se i affärer som selger arbeidstyg?

Jag tänkte fixa mig en skoteroverall, kan ju inte vara sån stor skillnad! Och en sån kan jag nog fixa gratis... :)

tror inte det är ngn skilland alls. skiljer väl alltid ltie mellan olika modeller, vad de är fodrade med och var fickor och sånt sitter men att det skulle vara särskilda ridoveraller tror jag bara är en grej att ta mer betalt för det.
Jag litar dessutom mer på de som säljer arbetskläder än hästkläder eftersom arbetskläder har mycket större krav på kvalité och vad dom ska hålal för.

Jag har en gammal från SIF. Don håller ännu och är varm och skön. Fördelen med den var att den då fanns i damstorlek.

Långt före ridoverallernas tid :D

Lika skoj v arje gång jag rider nordsvensken och folk frågar "Men är det DÄR en islandshäst?"

alisson skrev:
Jag har en gammal från SIF. Don håller ännu och är varm och skön. Fördelen med den var att den då fanns i damstorlek.

Långt före ridoverallernas tid :D

Lika skoj v arje gång jag rider nordsvensken och folk frågar "Men är det DÄR en islandshäst?"

SIFs är jättemysig, tror den är likadan (iaf den årsmodellen jag provade) som vanlig scotteroverall.

Hehe..len islänning som fått anabola kanske ;)

Jag har en overall från hööks. Den är jättemysig och varm! Kan varmt rekommendera den! Tycker inte att den är speciellt otymplig och man jämför med vanliga thermobyxor... Men att jämföra med vanliga ridbyxor går ju inte ;)

Jag köpte den från hööks förra året, då den var blå. Jag använder den inte särskilt ofta (sparar till riktigt skitväder) men inte för att jag är missnöjd med den utan för att jag har blivit så förtjust i den så jag inte vill slita på den i onödan. När jag hade den i stallet förra vintern så frös jag inte en enda gång :). Att rida i den är inga problem har ridit både dressyr och ute i skogen utan att känna mig stel och begränsad.
Jag har inte ångrat det köpet :love:.

Hej,
har hööks overall sen 2 år tillbaka, den är kannon och håller värmen riktigt bra, jag bor visserligen på västkusten,men här är det ändå rått och riktigt kallt och jag fryser aldrig, den är mycket skön att rida i och hänglsen har den så man kan vika ner den om man blir för varm tex när man mockar dyl. Mycket prisvärd overall!

//ultrabeat

Jag har en Mountain Horse-overall. Underbar. Varm och skön med många praktiska detaljer och bra reflexer. Rekommenderas :bump:

En vanlig overall är väl typ aldrig skodd på insidan av benen, så en sådan kan bli hal om du ska rida i den.
Ska du bara ha overallen i stallet kan du självklart köpa vilken overall som helst, då behöver det ju inte vara just en ridoverall!
Ja min hööks-overall känns väldigt varm! Den är tjock som en vinterjacka typ.

Jag har en sådan här overall: http://www.tolt.is/template.vorumynd.php?id=82 och ÄLSKAR den! Den är supervarm, gjord i bretex (jättelätt) och vind och vattenavstötande (har aldrig blivit blöt i den trots lektioner och ridning i regn och snöstorm)! Nack delen är då att jag köpte den på Island och den är rätt dyr (ca 2000 kr). Men den går att beställa från butiken! www.tolt.is

/Malin

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 379
Senast: Johanna1988
·
Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen... 2 3
Svar
43
· Visningar
8 934
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 655
Senast: Ajda
·
Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter... 2
Svar
34
· Visningar
4 533
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka