Ridövning/bommövning?????

manpila

Trådstartare
Finns det någon som vet några bra ridövning/bomövning som man kan rida på ridbanan. Mina idér är helt slut. Min häst typ hatar ridbanan,då vi typ bara skrittar travar och galopperar. Såå kom med MASSOR av roliga övningar :D ;)

Sv: Ridövning/bommövning?????

Cavaletti, bommar på volt, studshinder, serpentiner, slalom, bomgator där man ska rida igenom och sen backa tillbaka, göra sidvertsrörelser i skritt längs med en bom (så bommen är under magen på hästen hela tiden). Du kan bygga en liten plattform med en heltäckt lastpall hästen ska gå upp på och ned på andra sidan. Gör en grind med hjälp av två hinderstöd och en lina som du ska öppna från hästryggen, rida igenom med hästen och sen stänga efter dig utan att släppa linan.

Fantasin sätter gränsen för vad man kan hitta på. Att arbeta i paddocken behöver inte bara vara att harva runt på en volt.

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 675
Senast: Emuliiaa
·
Ridning Hej, jag har varit medryttare på en häst i snart fyra månader. Det finns dock ett ganska stort problem, hon blir väldigt pigg i...
Svar
17
· Visningar
1 216
Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och... 2
Svar
33
· Visningar
2 537
Senast: Idaw83
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag... 2
Svar
22
· Visningar
3 177
Senast: Claraclara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka