Ridskola "dålig ekonomi?"

Första meningen är ju problemet med stora delar av häst sverige, visst inga problem när inga skador händer den som har kollen under betet eller igångsättningen men stora problem när skada sker.

Det finns stora problem med helt eller delvis svart betalning redan och du rekommenderar det, ett tips är att titta på dold på svt play.
Rekommenderar och rekommenderar, man kan ju betala någon nån timme vitt också. Fortfarande är det en billig tid jämfört med att ha 40 hästar uppstallade utan någon inkomst. Andra alternativ jag känner till är att hyra ut hästar som bör ridas till privatpersoner eller ha ridläger etc. Det finns ju andra bättre sätt än att ha 40 hästar stående på full foderstat under sommaren, bara lite alternativ till dem som skrev att hästarna kostar lika mycket 12 månader per år oavsett inkomst.

(Just i hästverksamhet tycker jag skalan på vad som är svartjobb väldigt glidande. Att vara hästskötare, är det svartjobb? Man borstar ju hästen i utbyte mot att man får vistas med den och i de fall jag känner till rida lite nån gång per år. Arbetsdagar, städdag, måla hinder som medlemmar hjälper till med? Förstår att du menar att man inte får ge bort verksamhetens tjänst (ridning) svart i utbyte mot arbetskraft, men om hästarna inte är i full kondition än är ju inte produkten fullvärdig för kunderna, dvs det är ingen till hundra procent säljbar produkt man ger bort /får hjälp med om man hårddrar det.

Eller ska man helt ta bort alla möjligheter för ungdomar att förtjäna extra tid med hästarna? Att alla får rida lika mycket och det är förbjudet att hjälpa till för att få något extra. Det känns som hela grundstenen i det man fostras av på ridskolorna. Absolut, den dagliga driften ska skötas av betald personal, men vilken klubb/förening bygger inte delvis på medlemmarnas engagemang? Ska det kosta 400 kr per lektion, ingen möjlighet att hjälpa till så bara barn med rika föräldrar kan rida?

Det känns lite orimligt om alla 40 hästar ska ridas igång på timlön av endast de anställda. Ska man betala småbarn vitt för att hänga med på shettis? :) )
 

Liknande trådar

Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 040
Senast: BornAgain
·
Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
12
· Visningar
1 474
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 247
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 100
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp