Ridskola får ge plats åt nöjespark

Sv: Ridskola får ge plats åt nöjespark

Men vad f*n. Hästarna var där först. Dom får ha den där j*vla nöjesparken någon annanstans.

Varför ska alltid ryttarna och hästarna få flytta på sig, Kan de inte bygga den på en fotbollsplan istället. Orättsvisst.

Men för i helvete!
Det är en av de bästa tävlingsplatserna vi har här i Sthlm. O en av de få terrängbanorna.

Kåta politiker alltså...
fighting0029.gif

*kl*

Och detta verkar vara nån form av 'reklamjippo' än är tydligen inte sista orden sagda utan vad man kan misstänka är att man på detta vis 'söker sponsorer', för pengarna finns inte ens än!

Närmast till hands ligger väl att det i såna fall blir att flytta till Södertälje, men då får ta mej tusan polititruckerna se till att den storslagna hästarenan norr om Tälje verkligen blir av och att dom får tillräckligt med utrymme för att även hysa fältävlan och körning på området.

Botkyrka kommun är ju inte riktigt friska nånstans öht.

Kunde inte förresten den planerade nöjesparken byggas ute på fd Ing 1 alternativt S1 ? Då får ju visserligen Botkyrkapolitruckerna längre dit men om det ska vara nordens största så gör väl inget om den ligger nån mil bort...

Jag överväger att flytta från kommunen pga detta bygge. Enl ryktena ska det dessutom vara så att Botkyrka kommun kör över sina egna miljöbestämmelser för att kunna tillåta bygget. Hela skiten stinker! Jag kan ge mina skattepengar till nån vettigare kommun.

Håller med Tacitus; Almnäs (gamla Ing1) hade varit ett mycket bättre ställe!

Det är inte direkt första gången Botkyrka kommun fuskar med miljöbestämmelser för att tillåta något storstilat projekt. När det gällde byggandet av bostäder på gammla F 18 så fuskade man en hel del, men då hade ju Göran Persson pekat med hela handen och sagt att där skulle det byggas bostäder oavsett om det var lämpligt eller ej.

När det gäller "Nöjesparken" så är det kanske en överdriven benämning. Den första etappen är i princip en glorifierad camping som kommunen skall finansiera först i senare etapper skall den privata intressena börja stå för investeringarna.
Enligt alla politiker som är för så skall hela området vara öppet för almänheten och avgiftsfritt, undrar bara hur någon skall göra några större intäkter på stället så att blir några jobb då?:devil:
Tror att kommunen kommer stå där med en dyr camping som ingen vill använda i slutändan.

@Tacitus: Nej Botkyrka kommun är inte friska någonstans, det är kanske därför som Tullinge vill bryta sig ur skiten:devil:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
718
Senast: cowgirl81
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 539
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 908
Senast: Ceta
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 952
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Vilken ras passar mig?
  • Akvarietråden V