Ridsportshopen

cactuspower

Trådstartare
Vad har ni för erfarenheter om att beställa från Ridsportshopen?
Hur lång tid har det tagit innan era grejer har kommit? Är servicen bra? Vad har ni beställt därifrån - är det bra grejer? Är ni nöjda? :)

Vore jättesnällt om ni ville svara, för nu lutar det åt att jag kommer beställa därifrån ändå! Men jag vill gärna ha svar på mina frågor först. Tack! :)

Sv: Ridsportshopen

Ja du, jag har beställt en JW hjälm därifrån och leveransen ska ju ta ca 1-2 veckor. imorgon har det gått en vecka exakt så hoppas att den kommer dagarna efter det :p :)

den är ju mkt billigare där än på övriga ställen, blev med frakt ca 2300 kr

Okej, du får berätta om hur lång tid det tog att få hem den sen, om du är nöjd etc. :)

Själv tänkte jag beställa det tjocka 400 g utetäcket med halvhals, som min får ha på sig i uteboxen i vinter när hon är klippt. Och så ska jag beställa ett 100 g täcke också.
Verkar ju vara fina grejer i alla fall! Velade Länge mellan ett Horseware också, men jag tror nog att det får bli ett från Shires i alla fall. För de är ju billigare och är de täckena Bra och jag är nöjd med dom kan det komma att bli fler täcken därifrån fortsättningsvis..

Sedan har hon ett ofodrat regntäcke från Börjes som är använt en säsong nu, ett sproilans nytt utetäcke 280 g med lös hals till från Hööks (det som det var rea på) och ett thermotäcke med 200 g från Börejs som också är nytt. Så sedan borde hon ju klara sig i alla fall. :p

Hon har även div. svettäcken; 3 fleecetäcken, en golden stripe filt från Horze i 100% Ylle, och ett lite finare fleecetäcke som är något tjockare än övriga med silverfläta på...

japp det ska jag göra, får hoppas att det redan kommer på måndag/imorgon :)
Ja med dom täckena klarar hon sig mer än väl :p kommer du halv eller helklippa henne? kom ihåg att du velade förut om jag kom ihåg rätt?

har du beställt redan eller när kommer du göra det? =)

JAg köpte ett shires täke därifrån, mkt bra.
De stod att det typ skulle ta 4 veckor å jag blev dö sur.
Men efter 1 vecka kom de :bump:

Bra att du startade denna tråd.Ska själv antagligen beställa Pessoa pullarträns där ifrån :)

Jo hon lär klara sig då hehe :p
Jag har inte riktigt bestämt mig hur jag ska klippa henne, men det lutar nog åt att jag tar det mesta i alla fall, men sparar huvudet och benen bara typ. Tror jag :p
Sedan ska hon ju stå i utebox då men jag tror hon klarar sig bra där ändå, om man har det tjocka 400 g täcket med halvhals från Shires på henne då.

Har inte beställt därifrån ännu.. det är ju inte superakut då, nu klarar hon sig ju utmärkt med regntäcke. Men jag tänkte ev. göra det denna vecka!

Jag beställde därifrån förra året, och jag är väldigt nöjd. Allt fanns inte i lager när jag beställde, och nån vara var slutsåld, men de ringde upp mig och frågade om jag ville ha något alternativ till den slutsålda varan, samt om jag ville invänta det som var på ingång från leverantör. God service, tycker jag. Eftersom jag ville vänta på att allt skulle komma in tog det ett par tre veckor innan paketet kom, men det var jag ju beredd på.
Är dessutom hemskt nöjd med prylarna, jättefin kvalitet för de låga priserna.

Nu har jag fått min hjälm! i onsdags, det tog 2 veckor och 3 dagar att få hem den.
Helt klart värt att vänta och få den för 2187 kr ist för 2800 på granngården!

Är mkt nöjd :)

Har du fått ditt täcke än?

Funkar säkert bra så länge man inte vill byta en vara för inte nog med att betalar returfrakten tillbaka till företaget utan sen ska de ha betalt för frakten tillbaka till dig - dvs frakten man redan betalat en gång. Så dålig förtjänst att de inte kan skicka returer utan att ta betalt för frakt 2 ggr tycker man de borde ha.

Har fått mitt täcke nu, eller i förra veckan snarare! :bump:

Det var lite dåligt att det dröjde så länge innan jag fick det, ca en månad efter vad som utlovats fast det var ju inte Ridsportshopens fel utan tillverkarens om jag förstod det hela rätt (fick något mail vid något tillfälle där det stod om försening.)

Annars är jag jättenöjd med täcket förövrigt! :)
Eller ja, hon har ju inte haft det på sig i hagen ännu för det är för varmt ännu.
Men hittills efter att bara provat det på henne på stallgången (det låg super på henne!), så tror jag att jag kommer bli nöjd.

Jag är iaf Mkt nöjd! Har beställt massa täcken och även ett Pesso träns från dom, gick snabbt och bra priser!

Oj vilken gammal tråd, men jag svarar iaf :p

Beställde ett träns därifrån förra hösten tror jag, brunt, mässing, snyggt, underbar kvalité, två pannband o.s.v. och det tog inte ens en vecka!

Tror det var det med paddad nackstycke? Vill gärna se en bild på det med Wille som modell! :)
För det ser lite klumpigt ut på produktbilden... :p

Jag bställde samma träns som dig fast i svart och det tog 1½ månade innan jag tröttnade på att vänta så jag ringde upp och undrade vad dom sysslade med, fick till svar att det inte fanns på lager och skulle ta ytterligare 3 veckor till. då avbeställde jag det istället :smirk:

Under tiden som jag väntade fick jag inget telefonsamtal eller mail och hon i affären bad inte ens om ursäkt! Det stod inte heller på hemsidan att det var slut elle rinte fanns på lagret heller.

Så jag har inte bra erfarenheter, men det kan ju varit ett dumt misstag bara efetrsom andra uppenbarligen är nöjda.

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 432
Utrustning Jag köpte för dryg månad sedan en Lister Eclipse och använde den för första gången idag, ville ha en riktigt bra maskin efter att i alla... 2 3
Svar
44
· Visningar
1 194
Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
504
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
666
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025