Ridstövlar-kraftiga vader!

U

unicorn72

Har ett par slitna Mountain Horse stövlar (vida) som sjunger på sista refrängen nu. Är jättenöjd med dem och har haft dem i 3 år nu men det är dags för ett par nya läderstövlar nu. Men... behöver lite tips då jag har korta och kraftiga vader. Vill gärna ha några som är lite elegantare än MH, de är förvisso jättesköna och praktiska men inte så snygga på tävlingsbanan tycker iallafall jag. MH-stövlarna finns ju i en "tävlingsmodell" nu som är snygga men de är aningen för trånga över vaden, även den vida modellen. Jag letar alltså efter en stövel som är kort och vid i skaftet. Har inga monsterben så, men de är tyvärr stora i förhållande till övriga delen av kroppen. Inte lätt att hitta stövlar alltså, de flesta verkar vara gjorda till 1,80 människor som väger 50 kg med långa smala ben. Jag hamnar utanför den kategorin... Någon som har tips på ridstövlar som kan passa mig alltså?
Tack på förhand!
 
Mountain Horse Highrider!!
sportive.jpg


eller dessa

mountain_high_rider.jpg


Har aldrig kommit i några ridstövlar förr men nu :love: :love: :love: :love:
 
De stövlarna e helt underbara. Vill inte ha något annat på fötterna vid ridning sedan jag satte fötterna i mina. Me Like!
 
hm.. vet inte vart du bor. men du kan ju gå in på www.mountainhorse.se och kolla återförsäljare!

Jag bar älskar mina stövlar :love: :love:
Granngården har dem oxå
 

Liknande trådar

Utrustning Jag ska nu köpa ett par nya ridstövlar och eftersom jag ej haft några sen tidigare så är det lite svårt att veta hur dem ska sitta och...
Svar
1
· Visningar
946
Senast: Piaff
·
Utrustning Jag behöver VERKLIGEN nya ridstövlar, men har stora bekymmer med att hitta rätt. Jag behöver stövlar som är både långa, vida och stora i...
Svar
3
· Visningar
1 038
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! Är en tjej med långa ben. Alltså passar nästan inga stövlar för att dem är för korta i skaftet. Jag har hittat ett par stövlar som...
Svar
11
· Visningar
1 500
Utrustning Jag är ute efter nya ridstövlar, och har följande kravlista: mjuka i skaftet dragkedja (jag har skadat foten och kan inte komma ner i...
Svar
19
· Visningar
3 300
Senast: Eamene
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp