Ridstövlar Arezzo

Rebecka_Andersson

Trådstartare
Hej!
Jag funderar på att köpa hem ett par Arezzo stövlar från Hööks, de bruna är dom det lutar åt.. Men innan de får komma hem till mig tänkte jag fråga om det är någon som äger dessa stövlar och skulle kunna svara på lite småfrågor. :p

Ger de bra stöd för skänkeln? Lätt att trampa ner hälen med eller är de för "hårda"? Mjuknar lädret och formar de sig snabbt? Sjunker/ töjer de sig mycket? Osv, ni förstår nog vad jag är ute efter för svar! :D

Tack på förhand ^^
/ Rebecka

Sv: Ridstövlar Arezzo

Jag har haft ett par såna och gav jätte bra stöd för skänkeln, de var hårda till att börja med men efter några få andvändningar så formade de sig och blev super sköna, de sjunker inte alls men töjer sig lite, dock så måste man smörja dom ofta för jag märkte att när jag inte smörjde så sprack lädret och sedan gick de sönder så om du köper såna så smörj dom ofta.

Jag tyckte de var supermjuka och inte alls hårda, gav jättebra stöd. Har inte haft mina så länge så de har inte blivit slitna, men jag tycker de kanske är lite hala mot hästen så jag har lite sämre grepp än i t.ex. chapsen jag brukade ha.
Men tänkte prova att fetta in dem lite mer så kanske de inte är så hala sedan :p

Det är ju en hoppstövel så spec "hårda" är dom inte i skaften. Blev snabbt mjuka o sköna att gå i, trots att de nästan var FÖR höga i början.
13_518432619606ee095506a3c4.jpg

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har ett par läder ridstövlar, dom är ca 7-8 år gamla och blivit flitigt använda tidigare så dom är väl "ingådda" men jag har...
Svar
8
· Visningar
726
Senast: Badger
·
R
Utrustning Hej! Jag har ett litet problem, samma som väldigt många andra har skulle jag gissa på. Jag har ganska svårt att hitta ett par ridstövlar...
Svar
1
· Visningar
911
Senast: Sorbe
·
D
Utrustning Hej alla hästmänniskor! Jag och min vännina Veronica ska börja på ridskola nu på lördag och ska nu skaffa oss nödvändig utrustning...
Svar
16
· Visningar
2 151
Senast: HannaZ
·
Utrustning Hej! Någon som äger eller har haft ett par Mountain Horse Richmond High Rider/Caliber stövlar som kan berätta lite om dem? Jag...
Svar
1
· Visningar
2 094
Senast: Faust_86
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Dalmatiner
  • Fågelobservationer