Ridstövlar eller chaps

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Lexia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 29
  • Visningar Visningar 2 617
Sv: Ridstövlar eller chaps

Förr avände jag jämnt stövlar, var helt förälskad i mina höga kusten-stövlar. Men sen när jag fick inse sanningen o slänga dom så hade jag som inte råd med några nya så de blev shortchaps ist... o nu är jag fast på de ist!! Kan fortfarande rida i stövlar, om e kriser, men absolut inte i bara skor, behöver stödet... :crazy:

rider nästan alltid stövlar, får bäst stöd av dom,
men rd i chaps ochskor innan jag hitade ett par bra stövlar ,

Stövlar:D
Mina ben är så "darriga" så jag behöver stödet från ett stövelskaft:o

rider oftast i ridskor och leggins, stövlarna använder jag bara på tävling och ibland på träning o några dagar innan tävling......och eftersom jag inte tävlar något överhuvudtaget nu för tiden så blir det enbart leggins o skor :bump:

ps. har faktiskt stövlarna på mig på min avatar, men den är ju cirkus 8 år gammal hehe

jag har alltid mina Dy'on leggings (dom nyare, som e mer som stövelskaft) dom e assköna =)
ger lagom mkt stöd tycker jag! hatar hårda stövlar :crazy:

Lexia skrev:
Vad drar ni helst på er när ni ska ut och rida och varför? Varierar ni er tex stövlar om ni rider dressyr och chaps om ni ska rida ut?:confused:

Själv har jag alltid chaps eftersom jag har svårt att hitta stövlar som är snygga och som passar:mad: . Tycker att chaps är lite mer följsamma också.:) Ska tillägga att jag rider allround.

Jag har långa och smala ben och fick mått beställa Königs stövlar från tyskland via Hästbiten, jag ska även beställa ett par chaps därifrån oxå. Stövlar = träning/tävling. Chaps = skogsridning

Något man kan göra om det skulle krisa är att linda benen med en elastisk benlinda det ger ett super stöd!
Mvh Emma

Jag bor i mina Mountain Horse Highriders!! Finns inga mer bekväma stövlar!! Ger perfekt stöd men blir inte så där stela och äckliga som "riktiga" läderstövlar kan bli! Sen finns det mycket rum för extra sockar på vintern!
Åsa

Träning + tävling = alltid stövlar (mountain horse sportive)
Vi "hemmaridning" blir det oftast jodpuhrs och mina Dy´on chaps.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya dressyrstövlar, men ju mer jag googlar, desto mer vilse i ridstöveldjungeln verkar jag bli! Jag vill ha ett par... 2
Svar
34
· Visningar
1 556
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första... 2
Svar
24
· Visningar
2 684
Senast: valy
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
723
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 154
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V