ridstövlar eller inte?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare tivo0li
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 975
T

tivo0li

funderar på att skaffa ridstövlar... men jag vet inte.. :crazy: har ridskor å knästrumpor nu... vad tycker ni är bäst, ridskor eller ridstövlar? :confused:

Sv: ridstövlar eller inte?

Stövlar eller skor+shortchaps. Jag har problem med att hitta ridstövlar (stl. 34-35 i skor och "vuxna" ben) utan att specialbeställa så för tillfället rider jag med jodpurs plus kraftiga shortchaps, tycker det funkar lika bra som ridstövlar men är kanske inte lika snyggt...
Skor utan shortchaps tycker jag bara blir "sladdrigt", men det beror väl på vad man är van vid också.

Ridstövlar är bäst för att de ger ett bra stöd för underskänkeln.

Ridskor funkar väl när man ska ut i skogen en runda tycker jag..

Ridskor med el utan shortchaps är klart skönast att rida med!!!

Skor och shortchaps är skönast. Kan inte rida med bara ridskor, tycker det känns jätteläskigt och ostadigt :eek:

Jag föredrar ridstövlar (hade ett par underbara MH men tyvärr var det ju mindre bra dragkedja). Men nu rider jag i kängor.

Har bara ridstövlar på tävling numera. Tycker klart bättre om ridskona ;) . Ridskorna+chapsen=underbara, haha! :) anledning; skönare och så tycker jag det är snyggare "till vardags". (inte för att det är ngt fel på ridstövlar heller...)

ridskor och chaps.

har köpt mig ridstövlar men mest bara för att ha.
rider med det ibland.

Jag rider i ridskor och chaps. Tycker man blir så låst med ridstövlar, känns klumpigt på något sätt...

Jag har både riskor och ridstövlar. man vänjer sig vid båda. Om jag ridit en längre period i stövlarna och sen byter till skorna tycker jag det blir jätteostadigt. Men efter ett tag blir dte ju som vanligt. Nu har jag ridit med vinterridskorna hela vintern och idag hade jag tänkt ta stövlarna. Antaglgen kommer det kännas som mina ben är stelopererade :D

Skor med shortchaps eller stövlar. Jag tycker det är hemskt att rida med bara skor utan shortchaps, benet kan ju klämmas mellan stiglädret och sadeln! :s

Rider mest i skor och chaps men tycker om stövlarna också, använder dem inte så ofta för att spara på dem till tävling och så.

malu

Jag har stövlar när jag rider dressyr eller hoppar, När jag rider i skog använder jag jodpur.
Tycker att stövlar ger mest stöd, även om dom tar lite längr tid att få på och av :angel:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
720
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Tenderar att svullna en del om benen vilket gör att jag vissa dagar knappt får på mig mina ridstövlar. Brukar lyckas pressa igen... 2
Svar
22
· Visningar
1 631
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! Jag har ett par läder ridstövlar, dom är ca 7-8 år gamla och blivit flitigt använda tidigare så dom är väl "ingådda" men jag har...
Svar
8
· Visningar
758
Senast: Badger
·
Utrustning Hjälp! Jag har drabbats av hälsporre, och behöver använda skor som ger ett bra stöd och dessutom ha en uppbyggd iläggssula. Igår...
Svar
9
· Visningar
953
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hönstråden II
  • Oseriös avel 2023