Ridstövlar för vida Vader

Smulu

Trådstartare
Jag har tjocka vader och är hög över vristen, någon som vet var jag kan hitta några ridstövlar till rimligt pris som passar till mig. Jag rider endast som hobby = tävlar inte.
Eller om det finns shortshaps.
Tittade efter sådana på Hööks men inte fanns det något som passade inte :(
Jag har inte lust att fara runt till massa ställen eftersom jag inte får köra bil så tar det ofantligt lång tidatt ta sig.´Jag vill därför få lite tips på var ni andra med tjocka vader köpt stövlar / shortchaps eller liknande.
Märke, affär all information är lika välkommen :)

Jag hoppas det är ok att fråga detta annars får moderator plocka bort inlägget.

Sv: Ridstövlar för vida Vader

Jag tycker Graninge är bra! Finns åtminstone med vida skaft. Själv är jag lite mulligare och så, kanske överhuvudtaget är konstigt formad med :smirk: men tycker shortchaps är supersvårt och hitta.

Graninge brukar finnas i de allra flesta ridsportbutiker om inte annat kan de säkert ta hem. Nu finns det dessutom de "gamla vanliga hederliga" modellen samt Graninge Rider.

Kan ju hända att även t.ex. Höga kusten och liknande har liknande modeller på stövlar.

Lycka till med ditt letande!

jag har också telfonstolps-vader och jag köpte ett par MH high rider härodagen. dom sitter perfekt!

dom kostar ju iof 1600 kr eller vad det är (jag köpte mina för halva priset på grangården)

Mountain Horse har ett par modeller som passar folk med stora vader. Köpte ett par high rider härom året, och de var de första stövlar jag lyckats få på mig sedan jag var 10. Att de är underbart bekväma är också ett plus. De är rejäla även vid fot/vrist, så de passar mina breda fötter perfekt.

Shortchaps hittade jag också ett par nyligen, efter flera års letande. Är dock osäker på märket - har för mig att det stod scanhorse på förpackningen, men jag kan inte svära på det. Storlek xxl var det hursomhelst. :crazy:

En kompis till mej har ett par graningestövlar som inte riktigt räckte till. Hon (skomakaren) sprättade upp en bit av sömmen på framsidan (10-15 cm). Det ser inte alls konstigt ut, utan ser riktigt snyggt ut.

hej

jag har alltid haft svårt för att hitta chaps som passar....har längd 40 o bredd 42.
men jag bad en affär kolla om de kunde ta ham några för ett vettigt pris eftersom jag också "bara" rider som en hobby.
så nu har jag köpt ett par leggins från jacson ett par xvid tror jag det var.....
och de passade perfekt.... o dyra var de inte heller ca 300 kr....

Jag har väl ca 45-47cm i vadmått och 50cm långt, och jag har Jacsons shortchaps (XXL) men dom är jättekorta (typ 42cm) för mig så jag fick ta sönder det lilla gummibandet som ska sitta under skon. Men anannrs har jag aldlrig hittat några som passat. Ska själv beställa ett par Sergio Grasso dressyrstövlar (måttbeställda) för t.o.m när jag hade mindre vader, typ 40-42cm hittade jag aldrig stövlar som passade mina höga vrister så man kan lika gärna specialbeställa skiten... blir drare, men Sergio Grasso är ju inget dåligt märke precis..

har oxå höga vriter och jg kan glömmma tanken på stövlar om dom inte med snörning

Jag är jätte...... sent ute, men hitta precis detta.. Har vader som en slipers (gammal fotbollsspelare) och trodde att jag skulle få gå livet igenom med jodpurs, men..... Jacson har ett par nubuckstövlar med resår och dragkedja bak och efter en viss tid och lite våld sitter dom kanon och är skitsköna. Tror dom fanns förra året (2004) kostar under tusenlappen å i vintras kom en fodrad modell - som jag inte testat...

Liknande trådar

Utrustning Har nu försökt köpa ridstövlar ett tag och undrar hur fasiken man ska hitta ett par som passar? Alla stövlar är antingen för långa eller...
Svar
12
· Visningar
7 419
Senast: Zoya
·
Utrustning Hej, jag har tänkt köpa ett par ridstövlar då mina ridskor gör så att jag får ont i fötterna. Men jag har så tjocka vader så jag kommer...
Svar
6
· Visningar
1 534
Senast: Mariaauto
·
Utrustning Det måste ju vara fler än jag som har stora vader, har ni några tips på ridstövlar som skulle kunna passa? Jag har rätt korta ben i...
Svar
1
· Visningar
1 099
Senast: Pallen
·
B
Utrustning Hejsan. Jag ska beställa nya ridstövlar och skulle behöva lite hjälp. Jag är en shortchapstjej så jag har ingen koll på ridstövlar alls...
Svar
2
· Visningar
988
Senast: Buddahn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Fodervärd
  • Torrfoderdjungeln..