Sv: Ridstövlar från börjes...
Skickar samma som jag skickade till en annan:
Jag har dessa läderridstövlar. Jag har haft de ca 1,5 år och är förvånad över att de hållt så bra.
I början när jag fick dem var jag nervös för att de inte skulle passa eftersom jag beställde, jag tog samma storlek som jag har i vanliga fall men de passade perfekt! Även i längd och bredd.
Det där ang. att färgen lossnar är väldigt överdrivet, när jag läste det var jag tvungen att gå och kolla på mina egna, jag har inte ens tänkt på det, och det var ytterst lite nött, man kan knappast påstå att färgen "lossnar", det låter som om det flagnar eller liknande. Men det kanske beror på hur rädd man är om dem, och varje gång jag smörjer mina ser de ut som nya.
När jag red med dem de första gångerna trodde jag att jag hade köpt för små för jag kunde knappt gå i dem för de var så stela, men typ tredje gången var de som vilka ridstövlar som helst, jag tror de flesta är stela i början.
Det enda som jag kan påpeka var annorlunda än vad jag trodde var att de är ganska spetsiga i fram, tån alltså, jag har jämfört med de från hööks, horsehead tror jag det är, som min kompis har och det är mycket "rundare" i fram. Men hon tyckte att mina var snyggare för det ser lite mer kvinnligt ut när de är spetsiga i stället för runda de ser liksom... maffiga ut.
Sen vet jag inget om kvaliteten eftersom jag har vårdat de väl, men de har inte gått sönder än på något sätt och jag trodde att mina sporremmar skulle nöta på dem men det har de inte heller gjort.
Alltså, en väldigt bra stövel för lagom pris. Om du köper de från hööks måste du lägga ut en tusenlapp till tror jag, och det behövs inte för de här är så pass bra!