Ridstövlar som spricker i dragkedjan?

Ia*

Trådstartare
Köpte ett par nya ridstövlar i våras och har nyss börjat använda dem. Den har precis blivit sköna och nu har de börjat spricka i dragkedjan... Då får jag dra ner igen och börja om och hoppas på att de håller ihop. Visst var de tajta i början men inte så farligt så dragkedjan ska spricka? :(
Jag har ju hela tiden fått igen dem utan problem... Har jag fått ett måndagsexemplar eller har jag gjort något fel? Någon annan som varit med om samma sak?

Sv: Ridstövlar som spricker i dragkedjan?

Det hände precis så med min systers stövlar, hon fick byta dom och sen har det inte vart några problem. Har visserigen inte haft dom nya stövlarna så länge:crazy: . hoppas att dom håller iallafall.

Får man fråga vad det var för stövlar eller försvinner tråden då?

Ia* skrev:
Köpte ett par nya ridstövlar i våras och har nyss börjat använda dem. Den har precis blivit sköna och nu har de börjat spricka i dragkedjan... Då får jag dra ner igen och börja om och hoppas på att de håller ihop. Visst var de tajta i början men inte så farligt så dragkedjan ska spricka? :(
Jag har ju hela tiden fått igen dem utan problem... Har jag fått ett måndagsexemplar eller har jag gjort något fel? Någon annan som varit med om samma sak?

Vilket märke är det på stövlarna?

Hade lämnat tillbaka dom, och bett om nya. Så ska det inte vara.

Det är bara att reklamera snarast möjligt. Du har reklamationsrätt i upp till två år, men ska komma in snarast när produktionsfelet är upptäckt. Att dragkedjan inte håller är produktionsfel.

Är det Sarm eller MH kanske? Det händer jämt och ständigt med deras stövlar.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 269
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 404
Senast: Cattis_E
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske... 2 3
Svar
57
· Visningar
5 763
Senast: gullviva
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 748
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka