Ridstövlar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare imaginative
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 859
I

imaginative

Jag ska snart köpa mina första par ridstövlar, men jag är inte riktigt säker än på vilka jag ska ha... :confused:
Har kollat runt lite på nätet och de jag har kikat på är MH Firenze high rider, MH Richmond high rider och MH Venice Fieldboot. Är det någon som har någon av dessa och kan berätta fördelar/nackdelar? Är de prisvärda?
Annars, tips på andra ridstövlar? Priset ska helst ligga under 3000kr :)

Jag rider två gånger i veckan, en gång dressyr och en gång hoppning. Vill gärna ha ett par som ger bra stöd åt skänkeln, så lädret får inte vara för mjukt och sladdrigt.

Tacksam för svar ;)

Sv: Ridstövlar

Mountain horse stövlarna kostar oftast runt 3000kr, över det till och med. Men lätt värt det, dom är grymma!
Venice field är billigare men inte samma kvalitet som de andra, men om du rider två ggr i veckan
är det kanske lagom.

Åk och pröva! :-D

Sv: Ridstövlar

Jo, jag vet att priset på MH stövlar är högt, men där jag har kollat kostar alla dessa tre under 3000 iaf ;D

får åka och testa nu i veckan :D

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första... 2
Svar
24
· Visningar
2 664
Senast: valy
·
Utrustning Har beställd hem ett par ridstövlar från Mountain Horse Venezia High Rider, storlek 38 Tall/Narrow. Fick knappt igen dem första gången...
Svar
16
· Visningar
1 447
Senast: machafuko
·
Utrustning Hej! Jag letar nu efter ridstövlar och behöver hjälp! :) Det lutar mot ett par bruna men har inte riktigt bestämt mig än. Jag ska både...
Svar
2
· Visningar
1 138
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet