Ridstövlar!

Prickighalsduk

Trådstartare
Har nu bestämt mig, jag ska investera i ett par ridstövlar.
Trodde beslutet var taget nu, men det är ju en hel djungel!

Behöver all hjälp jag kan få! Det här är mina önskemål:
-Helst inte snörning fram
-Enkla att ta av och på
-Mjuka men ändå ge ett bra stöd

Vad har/har du haft för ridstövlar? Varför var de bra/dåliga? Pris, var kan man köpa dem?

Tack på förhand! :bow:

Sv: Ridstövlar!

Jag har ett par Cavallo Grand Prix plus, dressyrstövlar men hyfsat mjuka när de är inridna, väldigt mjuka om man jämför med riktigt hårda dressyrstövlar. Köpte dem i slutet av sommaren för ca. 4000 kr, de finns i de flesta större ridsportbutiker kan jag tro. När jag började rida i dem var det ren tortyr, jättestela om man jämförde med mina tidigare mjuka stövlar, skav i knävecken, och att komma upp på hästen utan stege var omöjligt ;) Nu är dom inpassade efter mig och format sig, så nu är dom jättesköna! Och snygga är dom också tycker jag, och dragkedjan är på insidan så den syns inte.

En fördel med Cavallo-stövlarna är att de har jättemånga olika standardstorlekar, och de flesta återförsäljare tar in alla storlekar utan extra kostnad :) Så jag som vanligen har jättestora problem att hitta stövlar utan att behöva måttbeställa hittade ett par som passade ändå!

DSC_0094.jpg

/ Fazeem

Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har ett par läder ridstövlar, dom är ca 7-8 år gamla och blivit flitigt använda tidigare så dom är väl "ingådda" men jag har...
Svar
8
· Visningar
723
Senast: Badger
·
Utrustning Hjälp! Jag har drabbats av hälsporre, och behöver använda skor som ger ett bra stöd och dessutom ha en uppbyggd iläggssula. Igår...
Svar
9
· Visningar
923
Senast: MiniLi
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 068
Senast: Ajda
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
657
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka