Ridstövlar

Vimsan

Trådstartare
Vart hittar man stövlar som passar oss "feta" :devil:

Måste man ha pinnben bara för att man är ryttare.
En kompis beställde ett par stövlar med skaft=vid. Tror ni hon kunde ha dom? Jag provade dom, tror ni jag kunde ha dom? NEJ!

Ska man behöva måttbeställa svindyra läderstövlar bara för att man har "välformade" vader :angel:

Kan tilläggas att varken jag eller kompisen är några berg, inte trådsmala heller... utan helt normala :mad:

Sv: Ridstövlar

Jag :love: mina graningestövlar. Har även funderat på mountain horse om jag ska byta då dom verkar passa folk som har lite mer än tändstickor till underben.

Budgetutbudet av ridstövlar till oss med kraftigare ben är sorgligt klent tyvärr. :(
Mountain Horse's ridstövlar finns dock i rejält tilltagna skaftvidder, och Treadstone har också nån eller ett par modeller som finns med riktigt vida skaft, och kostar runt 1500-2000.
Själv gav jag upp och specialbeställde, och ska hämta mina nya stövlar på torsdag. De sved ordentligt i plånboken, så nu hoppas jag innerligt att de verkligen passar.

Graningen är ju ok hemma, men man vill ja vara lite fin på tävling å så :(

Skriver som jag gjort i andra liknande trådar. Sarm Hippique. Deras vidaste vadmått ligger på ca 42 cm, finns i alla (vuxen)storlekar och en mängd skafthöjder. Globus är återförsäljare numera.

Den här storlekstabellen för Treadstones "Dress"-stövlar hittade jag på ridutrustning.se:

stovelsezis.jpg

..men det verkar inte gå att beställa nåt annat än standardstorlekarna. Man kanske kan maila dem och höra om de har stövlar med vidare skaft, eller kan ta in?

Det är samma elände med chaps, kan inte hitta bara

Morran skrev:
Skriver som jag gjort i andra liknande trådar. Sarm Hippique. Deras vidaste vadmått ligger på ca 42 cm, finns i alla (vuxen)storlekar och en mängd skafthöjder. Globus är återförsäljare numera.

Tack! Ska genast kolla... vi har ju globus här :banana:

Men enligt mått-tabellen så behöver jag XXW :eek: :eek:
(känner mig inte som en xxw:are :cry: )

Senast ändrad:

Typiskt. :(
Jag har iallafall sån "tur" att jag har stora fötter också, så enligt tabellen skulle jag kunna ha sådana stövlar.
Fattar inte varför det är så dåligt utbud när det gäller vidare stövlar - vi är ju trots allt ganska många som inte är pinnsmala.

asfaltsflickan skrev:
Typiskt. :(
Jag har iallafall sån "tur" att jag har stora fötter också, så enligt tabellen skulle jag kunna ha sådana stövlar.
Fattar inte varför det är så dåligt utbud när det gäller vidare stövlar - vi är ju trots allt ganska många som inte är pinnsmala.

ja, visst är det löjligt :mad: tittar man i vissa måtttabeller så skiller det bara 1 cm på normal och vid... det är ju ingenting :eek:

Jag har motsatt problem, långa och smala ben. Inget passar, alla är för vida och alldeles för låga.

Ni ska veta att det inte är lätt att ha "pinnben" heller.
Det finns ju faktiskt stövlar med vid vad, men det finns absolut aldrig några med smal. För någon månad sen upptäckte jag att det fanns ett par short chaps med smal vad, det är dom enda jag någonsin sett under hela mitt ryttarliv (ca.15år)
Förstår inte heller hur man vågar skriva "pinnben" och "trådsmal" men inte tex "fettoben" utan väljer att istället skriva "välformade". :mad:
Det är lika förolämpande anser jag som inte har ätstörning utan är naturligt smal. :mad:
Tänk på det.
/Emma

EmmaJo skrev:
Ni ska veta att det inte är lätt att ha "pinnben" heller.
Det finns ju faktiskt stövlar med vid vad, men det finns absolut aldrig några med smal. För någon månad sen upptäckte jag att det fanns ett par short chaps med smal vad, det är dom enda jag någonsin sett under hela mitt ryttarliv (ca.15år)
Förstår inte heller hur man vågar skriva "pinnben" och "trådsmal" men inte tex "fettoben" utan väljer att istället skriva "välformade". :mad:
Det är lika förolämpande anser jag som inte har ätstörning utan är naturligt smal. :mad:
Tänk på det.
/Emma

Förlåt om du tog illa upp, det var inte min mening:crazy:

å så skrev jag faktiskt "vart hittar man stövlar som passar oss feta!"

Redigering av tidigare inlägg.....

Måste man ha smala bara för att man är ryttare.
En kompis beställde ett par stövlar med skaft=vid. Tror ni hon kunde ha dom? Jag provade dom, tror ni jag kunde ha dom? NEJ!

Ska man behöva måttbeställa svindyra läderstövlar bara för att man har FETA vader

Kan tilläggas att varken jag eller kompisen är några berg, inte smala heller... utan helt normala

Tack för ändringen ;) menade inte att ta i så mycket är bara så trött på vårat sammhälls ideal.
Mvh Emma

Men pinnben känns väl knappas som ett skällsord...o välformad är ju inom cituationstecken..

Själv har jag kraftiga, muskulösa vader (ha!) men oxå stora fötter så det brukar gå bra. Men, dessutom har jag höga vrister o då faller allt....Jisses som jag kämpat med att töja ut mina cavallo....sovit med dem på, stått i badkaret med vatten i...

Droppen var nog när jag i nylonstrumpbyxor, cykelbyxor o ridstövlar stod o väntade på att syrran skulle hämta mig mitt i min hemstad för att köra vidare till ridskolan där jag hade hästen uppstallad...suck. Fick mågra kommentarer kan jag ju säga. Minns inte om jag red i denna utstyrsel men det gjorde jag nog

Oftast tänker jag inte efter innan...

Känner igen detta problemet... har lidit med att inte kunna ha annat än måttbeställda ridstövlar hela mitt vuxna liv :crazy:

Finns inte ett enda märke tror jag (har i alla fall aldrig hittat något), som kan fixa stövlar för sko strl 37, och vadomkrets 42 cm!!Det ni, kan man kalla för XXXXXXW :D
Lägg dessutom till skojigheten att jag har KORTA BEN!!! Särskilt korta underben.... snacka om att man är skojigt skapt va!!?!?! :o

Fick till slut krypa till korset och måttbeställa ett par nya Cavallo... svindyra så nu är man pank! Men hör o häpna... Cavallo ringde faktiskt till butiken för att höra efter om måtten verkligen stämde! De tyckte nämligen att måtten var UDDA OCH UNDERLIGA!!!!!! :o :o :o :o :o

Snacka om att känna sig som ufo :cool:

Xanthine skrev:
Känner igen detta problemet... har lidit med att inte kunna ha annat än måttbeställda ridstövlar hela mitt vuxna liv :crazy:

Finns inte ett enda märke tror jag (har i alla fall aldrig hittat något), som kan fixa stövlar för sko strl 37, och vadomkrets 42 cm!!Det ni, kan man kalla för XXXXXXW :D
Lägg dessutom till skojigheten att jag har KORTA BEN!!! Särskilt korta underben.... snacka om att man är skojigt skapt va!!?!?! :o

Fick till slut krypa till korset och måttbeställa ett par nya Cavallo... svindyra så nu är man pank! Men hör o häpna... Cavallo ringde faktiskt till butiken för att höra efter om måtten verkligen stämde! De tyckte nämligen att måtten var UDDA OCH UNDERLIGA!!!!!! :o :o :o :o :o

Snacka om att känna sig som ufo :cool:

Ja, men då är vi åtminstone två ufon... jag har också 42 i omkrets fast 38 i foten. Och om det nu är så att vi har extremt feta ben, hur bantar man dom?? tränar = mer muskler = vidare vader
Eller slutar äta? om man på övriga kroppen inte har mer än ett par kilo för mycket :confused:

Fast där hade en Sarm passat dig. Jag har smååå fötter, 35, men får alltid gå upp en storlek till 36, för att kunna välja bland olika skaftvidder. Sedan har jag korta ben, muskulösa vader (så det så :p ) och smal precis under knät och smala vrister. Mina Sarm har måtten 36(sko), 42(skafthöjd) och 37(vad). Dessutom med dragkedja eftersom jag inte för på mig en "normal" stövel. Dessa mått ryms inom deras standard sortiment. Jag fick en stövel för 3200kr, istället för att måttbeställa från Cavallo för 6000kr.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 863
Senast: Squie
·
Utrustning Jag har ett par gamla tretornstövlar, som jag använde väldigt flitigt när det begav sig. De är fortfarande de enda stövlar jag provat...
Svar
1
· Visningar
525
Hästvård Varning för jättelång text. Vill bara skriva av mig och se om någon har liknande erfarenheter, goda råd eller tankar att komma med. Jag... 2
Svar
20
· Visningar
5 880
Senast: pews1972
·
Utrustning Jag tänkte beställa ett par graninge ridstövlar men tänkte höra med er som har dom. Är ni nöjda? Är kvalitén bra? Sedan...
Svar
5
· Visningar
6 028
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka