Ridstövlar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Egonson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 176
E

Egonson

Letar efter ridstövlar i läder, utan snörning, lite lättare men samtidigt sportigare modell.
Gärna inte över 2000 spänn.
Har nu MH High Rider, de är bra men lite för grova i foten. Har sett deras Sportive High Rider, någon som har dom?

Sv: Ridstövlar

Undrar också lite över leggings och skor. Ger det samma stöd som ridstövlar? Tycker det är lite snyggt faktiskt.

Kolla på jacsons stövlar, ser faktisk väldigt snygga ut. Många olika höjder och vidder, finns med och utan snörning.

Jag tycker inte chaps ger stöd alls... Och då har jag ändå ganska mjuka stövlar att jmf med.

Okej. Jag ska kika på Jacson, har faktiskt inte ens tänkt på om de har stövlar. Tack för tipset :bow:

Kollade på nätet och de var faktiskt riktigt snygga.
Kan tänka mig ett par såna utan snörning då.
Någon som vet vilka butiker som säljer Jacson?

Har du kollat på MH High Rider Sportive?
Det är uppföljaren till den vanliga HR:en, men den har en mycket nättare fot.

Köpte ett par från Hö*ks bara för att ha i reserv dom gick på 1700, men jag fick dom för 800 kr tycker det var ett bra köp! :) nu när jag har gått in dom m.m är dom riktigt sköna och man kan verkligen putsa upp dom så dom blir snygga. för 2000 finns det inte så mkt mer att välja på, men jag e iaf nöjd med mina, dom har klassisk modell utan snörning kan ha dom både till hopp o dressyr. :)

Jag har både skor+ leggings och ridstövlar. Tycker leggingsarna ger jätte bra stöd! Nästan bättre än ridstövlarna :angel: kanske för att ridstövlarna är något år och leggingsen helt nya hehe.

Jag har inte sett dom IRL, men funderar på om dom kunde vara något. Ska kolla in dom lite närmare sen också. Dom brukar ju finnas på granngården har jag för mig, möjligt ekohallen har dom med? Eller är jag helt ute och cyklar nu.

Okej. De leggings jag syftade på är ju såna lösa "stövelskaft" i läder typ.
De ser ut att ge bra stöd, men det kanske beror på olika material.
Jag har bara provat vanliga syntet-shortshaps och de gav inget stöd alls.
Mina nuvarande MH stövlar ger jättebra stöd, men som sagt för tjocka i foten så jag ska byta ut dem om ett tag.
Måste ha stöd för vaden annars flyger mina underben åt alla världens håll :crazy:

Testa leggings vet ja! mina är super.. som sagt väldigt bra stöd! shortchaps går inte ens att jämföra med "stövelskaft"! Riktigt stor skillnad

Okej. Jag tyckte också at dom ser ut att ge ganska bra stöd.
Jag får väl se om jag kan hitta några att provrida i.

Liknande trådar

Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
228
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Jag har ett par läder ridstövlar, dom är ca 7-8 år gamla och blivit flitigt använda tidigare så dom är väl "ingådda" men jag har...
Svar
8
· Visningar
726
Senast: Badger
·
Utrustning Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader...
Svar
6
· Visningar
652
Senast: Zpunk
·
Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
607
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Dalmatiner
  • Leverera valp vid 12 veckor?