Ridstövlar

Ewelina

Trådstartare
Ska köpa ridstövlar, men jag vet inte vilka.. Helst ska dom ligga under 2-3000kr
Har ni något bra tips på ganska billiga men bra stövlar som passar både till hoppningen och dressyren?

Sv: Ridstövlar

Själv har jag ett par billiga läderridstövlar från Börjes, är jättenöjd med dem.
Sen finns det ju mountain horse också, vet flera som är jättenöjda med dem.

Mountain Horse High Caliber,. 2500 helt nya ! Jag har själv Pioneér kostade 1600 otroligt sköna och lätta men börjar bli för korta i skaftet nu tyvärr :(

Jag har Mountain Horse SCS3 och är jättenöjd med dom! :) Dom är inte så förskräckligt dyra heller!

d55bad74.jpg

http://www.mountainhorse.se/collection/footwear/img/03.Richmond_high_woman.jpg

Jag har Mountain Horse High Rider II som jag tycker har en snygg design. De är lite "grövre" och tuffare än vanliga ridstövlar, men är ändå "prydliga". Ger bra stöd när man rider och har en stadig sula.

Jag har själv kikat på börjes stövlar då mina endast ett år gamla stövlar blev förstörda när jag blev trampad på av en broddad klump för 2 veckor sen. Ett stort hål vid tårna. Behöver jag säga att jag fick ett par frakturer? :angel:

Jag tycker inte att dom ser så snygga ut i katalogen men dom är ju alltid bättre efter ett tag. Är dom mjuka och formar dom sig bra? Du får gärna ta en bättre bild :angel:

Har funderat på ett par mountain horse Richmond Highrider som castle_bar länkade till.. Dom kostar ungefär 2400:- är dom bra?
Vill nog ha ett par med snörning ;)

Sarm, helt klart!:d Jag köpte mina med snörning för 3100kr, så det är bara att lägga till en hundring isåfall...;)

Annars så köpte syrran ett par utan snörning, då kostade dom bara 2800kr!:)

Har du sett stövlarna i verklighet? Tänkte om du vet hur de känns och så..

Och vad betyder det där +1, +2 osv. efter storleken?? :confused: Är okunnig inom det här med ridstövlar, har inte haft ridstövlar sen man hade konstläderstövlar när man var liten.. :o :crazy:

Titta i deras storleksguide, jag väntar själv på ett par Fields bruna stövlar, men de verkar ha en leveranstid på ett år eller så...

Jag har börjat "tröttna" på mina Dyon chaps, och är nu jättesugen på att köpa ett par snygga stövlar med snörning, Mitt val står mellan

Sarm Hippique
sarm600.jpg

på det billigaste stället jag har sett dom på kostar dom 3600 kr

Königs
2130111g.jpg

mellan 2600 och 2700 kr

Liknande trådar

Utrustning Hej! Har tagit upp ridningen efter måååånga års uppehåll, mina gamla stövlar är fortfarande fina men omoderna och svåra att få på och...
Svar
5
· Visningar
615
Senast: Jfrelin
·
Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
233
Senast: sweep
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 086
Senast: Ajda
·
Utrustning Tenderar att svullna en del om benen vilket gör att jag vissa dagar knappt får på mig mina ridstövlar. Brukar lyckas pressa igen... 2
Svar
22
· Visningar
1 564
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka