ridtäcke från exklusiv..

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Ruh
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 886
R

Ruh

är det ngn här på buke som har detta ullridtäcke ifrån exklusiv?
ullbeige_500.jpg

Min kompis önskar sig ett ullridtäcke när hon fyller år. Detta var ju ganska billigt. Tänkte först köpa från mias men så hittade jag detta.,
Ngn som har bra/dåliga erfatrenhetar av det?
Lägg gärna in bild :D
TACK!

Sv: ridtäcke från exklusiv..

En i stallet har sånt fast fleece. Vad jag vet så är det bra;)

Ruh skrev:
är det ngn här på buke som har detta ullridtäcke ifrån exklusiv?
ullbeige_500.jpg

Min kompis önskar sig ett ullridtäcke när hon fyller år. Detta var ju ganska billigt. Tänkte först köpa från mias men så hittade jag detta.,
Ngn som har bra/dåliga erfatrenhetar av det?
Lägg gärna in bild :D
TACK!

Hej,

Vi har det till våran Lukas i marinblått med guldbrodyr. Det är väldigt fint, men lite stort i storleken. Vi har 145 i vanliga fall och tog det även nu men han skulle ledigt kunna ha haft 10 cm mindre för det vill på att hänga bakåt. Det är öppningen för själva sadeln som jag tycker är för stor. Dock är kvaliten (om än inte det tjockaste täcket) och brodyren fin.

skrittlukas.jpg

~Ingrid

har ett sådant. tycker precis som Ingrid och Lukas att den är lite stor i storleken, hållet för sadeln är väldigt stort?
Tycker även inte att den sitter riktigt snyggt över baken, skulle kunna ha lite bättre passform :p
Sedan så tycker jag att det är väldigt tunt, tror det inte kan vara så mycket tunnare...

Gillar mitt Mias bättre. Bättre passform, normal-tunnt.

Exlusives ser lite flottare ut, men det känns som om det kan gå sönder rätt lätt och jag tycker inte om den lika mycket helt enkelt. Mias känns stadigare.

Njae har ett ländtäcke istället jag. Passformen är jättebra, storleken oxå (kanske ngt stort i stl, men passar då pållan perfekt!)
Däremot väldigt tunt som andra oxå har sagt, Mia's är tjockare.
Men det behöver ju inte va nån nackdel, man kan ju ha ett täcke till över om det är riktigt kallt.
Kommer inte ihåg vad mitt kostade, men tror de va rätt billigt. Så jag tkr helt klart det är prisvärt.

jag har ett marinblått sånt med gul/blå kant och brodyr. är supernöjd med det.
är dock rätt stort i storlekarna, så det ska man nog tänka på om man beställer.
(jag fick mitt gratis och kunde därför inte välja storlek...annars hade jag nog tagit 145 till min jätte på 176...)

åå går det att få i blått? hittar inte den färgen men jag kanske är blind ;) :crazy:

För att få det i blått kanske då måste "specialbeställa", du kan alltså betala lite mer och får då bestämma färg, kantband och passpoal själv. :banana:

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
441
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 421
Övr. Katt Våra katter vägrar äta blötmat och därför behöver jag hitta ett torrfoder som är okey. Vi har provat SMAAK Cat Adult Sterilised Kyckling...
Svar
5
· Visningar
551
Senast: Keb71
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
662
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Retrievertråden
  • Valp med diarré?