Ridtäcke- Lami-cell vs Mia?

Mariaauto

Trådstartare
Var inne i en butik idag o dreglade över ridtäcken (skritttäcke).
Mias var i ull, o var tunnare, Lamicells var i tjock fleece (800 g). Lamicells finns i bla newmarket, nån grå med rosa ränder, samt navy/röd, allt i breda ränder. Mias var helfärgade med andra färger på kanterna.

Utseendemässigt är jag svag för newmarket, även den i navy/rött var fint från Lamicell. Bägge kostar 899 kr i butik.

Har någon nån erfarenhet kring dessa?

Undrar även över Lamicells flugtäcke, nån som har provat? Ser väldigt fint o bra ut på deras hemsida!

Tack för era åsikter

Maria

Sv: Ridtäcke- Lami-cell vs Mia?

Jag hade lätt valt ulltäcket, tycker fleece är ett ganska värdlöst material i hästsammanhang. ;)

Nu har jag ett skrittäcke med ull i från Mias men jag tycker om det väldigt mycke så skulle rekommendera ulltäcket iså fall :)

tackar för era åsikter! hade hoppats på att ni skulle ÄLSKA Lamicells! Jag är helt inne på det nämligen o vill ha recensioner.. Men o andra sidan kanske det är för tjockt som övergångstäcke? Hade jag varit rik hade de blivit ett av varje:P

Jag hade tagit Mias i ull eller Horseware newmarket.
men det kanske var någon speciell färg du fastnade för hos lamicell?

Jeg har både Mias ull-skrittedekken og HW Newmarket skrittedekken. Jeg er egentlig fornøyd med begge, og de har jo sine fordeler begge to.

Mias ullskrittedekken: Ganske tynt og lett, og enkelt å ta av og på. God passform, og god borrelås for festing, og halereim som kan brukes hvis ønskelig. Ull holder også godt på varmen, også hvis dekkeneet skulle bli litt vått.

HW Newmarket skrittedekken: Tykk og god fleece, og ganske lett. Enkelt å ta av og på. God passform, men borrelåsen til feste er ganske dårlig. Går lett opp. Halereim som kan brukes hvis ønskelig. Fleece holder på varmen så lenge det er tørt, men ikke så godt om det skulle bli vått.

Bruker dem normalt slik:
- Ganske "varmt": HW Newmarket
- Litt kaldere: Mias ulldekken
- Veldig kaldt: Begge to

PS: Er klar over at HW Newmarket ikke er det samme som Lamicell, men de er nok ganske like, uten at jeg kjenner til Lamicell sitt.

jo jag gillar ju newmarketfärgen. Men nu har jag iaf beställt ett mörklila från mias. O gg paddar med kardborre.. O ett lamicell flugtäcke.. Nu börjar plånkan säga ifrån! :P

Har ingen erfarenhet av täckena, tyvärr. Men hade jag sett det rosa/gråa hade jag inte kunnat hålla i pengarna :P

Fleece är värdelöst;) Ull är det bästa och Mias är oslagbara! Tål både regn och snö!

Min kompis har det gråa Mias ull med rosa kant och hon är jättenöjd! Ursött dessutom till en kolsvart kaxig valack. :love:

Till TS Fleece är värdelöst och passformen på Rambo NW är den sämsta jag varit med om! :eek: Älskar Mias ylletäcken :love: :bow:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka