Ridtäcke.

D

DFZ

Har ni börjat rida med täcken på era hästar? Nu börjar det bli lite kyligt och jag slänger på ett ländtäcke när jag skrittar ut samt före och efter ridpass.
Har ni tips på några bra ridtäcken? Själv har jag ett par från Equiline, ett Golden Stripe och ett Buccas som är regntätt. Vad har ni för några?
 
Golden stripe ländtäcke :love:
Kan du skänka det till mej :smirk:

Min mamma tyckte det var för dyrt :confused: :D O nå "fusk" fanns det inte i ländtäcke heller.

Jag har equiline o några konstiga..
 
Jag har haft ett ridtäcke från Börjes som ungefär ser ut så här . Jag har varit myckt nöjd. Just modellen är så bra eftersom man inte störs alls av det eftersom man fäster det bakom sadeln. Inget som kan ligga fel o orsaka skav.
 
Det där är ju ett ländtäcke. Värmer inte lika mycket som ett ridtäcke.

Ska köpa nytt ridtäcke, några som har förslag på bra?
 
nej, här har det varit soligt, så jag har inte haft det. Rider mitt på dagen, och då är det 15 grader. :)
 
Har lite olika, Golden Stripe filt om det är kallt, ett Bucas, ett i ylle från Mias och ett jättesnyggtgrönt med guldfläta som jag inte vet märket på!
 
nä det börjar jag med när jag fryser själv..=)
(rider med filt som jag kan ha över mina egena ben..=)

fast jag kan ha ländtäcket om jag rider ut i skogen och det regnar
 
Jag har ett fleeceridtäcke med hel hals.
Använder det bara efter dressyr/tornerspelsträning om han är svettig (vilket han oftast är :smirk:).
Ute använder jag ett vattentätt ländtäcke om det är riktigt svinkallt/det snöar. Annars rider jag utan!
 
jag har inte börjat rida med det än faktiskt har ett silvergrått vattentätt och fodrat ländtäcke,sen ett grått ylleländtäcke och ett Golden stripe ländtäcke.Har även ett regnridtäcke som går upp till öronen.
 
nopp inge täcke här inte...
inte vid ridning eller i hagen....
men så behöver ju inte pållen d heller...
han blir bara tokig om han blir varm...:crazy:

:banana:Charlie :banana:
 

Liknande trådar

Utrustning Jag rider WE och fälttävlan, har en mellanpris hoppsadel som ligger ok på hästen men oskön för mig att sitta i samt en äldre...
2
Svar
24
· Visningar
1 932
Senast: AbCdE
·
Utrustning Tog BE-kort nu i höstas och därmed börjar det bli aktuellt att kolla på transporter. Tidigare har jag varit inne på att hitta något...
2
Svar
24
· Visningar
1 398
Senast: iNHALE
·
Utrustning Hej! Jag har en fundering, min häst har börjat få skav av schabrakkanten så har bokat tid för sadelkoll och tänkte att jag fram tills...
Svar
5
· Visningar
792
Senast: Buck
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 229
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp