ridtights/leggings

RonjaH

Trådstartare
Hej!

Behöver tips på ridleggings av alla sorter. Jag har enormt svårt att hitta ridbyxor som passar och är bekväma (breda höfter och smala ben gör att det är svårt att hitta rätt passform), så har nu gett upp och satsar på leggings fullt ut! Har ett par StarRider som är ok, men de är för varma nu på sommaren, och jag hade önskat mudden var lite högre upp. Köpte även (motvilligt) Hööks nya ridtights, de är SUPERSKÖNA och snygga men som väntat lite hala när man väl kommit upp i sadeln. Har även haft ett par pull-on från Börjes.
Har ni några andra tips och förslag? Bryr mig inte så mkt om färg och design, men de får gärna vara mer än tygförstärkta på knäna.
 
Har ett par från kingsland som jag gillar. Hög midja och bred linning. Tyvärr bara silikonskodda i knäna, hade önskat helskoning. Men upplever dom inte som jättehala ändå.
 
Har också Kingslands och har dem nästan varje dag nu :p Skitsköna!
Tycker inte heller att de är särskilt hala, men jag kanske inte skulle välja dem på dressyrträningen, men för hemmaridningen går de alldeles utmärkt.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 352
Senast: Squie
·
Utrustning I hästsporten, och överlag, ska man helt vara en smal, lång tjej när man ska leta kläder. Hemskt gärna i juniorstorlek! Men vi vet väl...
2
Svar
21
· Visningar
7 128
Senast: HannaZ
·
Utrustning ...som är kortare än 40cm. VAR hittar jag det? :confused: :crazy: De som är 40 och uppåt skaver i knävecket på kortbenta mig.. Har...
Svar
2
· Visningar
739
Senast: domino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp