Ridtränare för NH-inriktade

mian1

Trådstartare
Jag har haft en NH-tränare hemma för två år sedan då pållan var helt omöjlig att hantera. Han var väldigt duktig och utan honom hade vi nog aldrig kommit någon vart alls, men han var ju dyr också. Väl värd sina pengar, men för dyr för min plånbok :crazy:
Till sommaren eller i alla fall innan hösten hoppas jag ha sparat tillräckligt med pengar för att få till en ordentlig stallplan som även ska gå att rida på (25x30 meter borde ju funka för lättare ridning nån gång ibland). Då skulle jag så gärna vilja hyra in en tränare som visade oss hur vi ska "rida fint". Inget avancerat utan enkel dressyr och kanske några låga hinder att hoppa. Problemet är väl då NH? Pållan rids på långa tyglar och mest med röst- och vikthjälper. Jag har trasiga ben och axlar så det är väldigt bekvämt för mig att slippa hålla korta tyglar och att slippa att skänkla så mycket. Plus att hästen är van vid att vi gör saker och ting långsamt så att hon säkert förstår. Då tcker hon att träning är roligt. Skyndar man på henne eller tvingar så blir det total blockad och hon blir jättekrånglig. Och vanlig dressyrridning känns för mig som om det skulle vara upplagt för problem.

Var kan man hitta tränare som är mer vidsynta eller som kanske tom är NH-inriktade? Förutom NH-killen som jag hyrde in så hittade jag avancerade dressyrtränare i våra trakter. Jag behöver inget avancerat, men någon som är öppen för nya idéer (läs accepterar knäppskallar) och som är lite pedagogisk. Vad för sorts dressyr, western, engelsk eller barock har ingen som helst betydelse.
Var ska man börja leta och vad ligger normala priser på?
 
Är inte Lisbeth Jonsson (heter hon så :o) i dina trakter?

Har aldrig träffat henne själv, men har hört av andra som är mycket nöjda. :)
 
Vet inte. Jag har hennes bok och den gillar jag! :)

Jag behöver inte ha namnförslag på tränare för då misstänker jag att moderatorn snart låser min tråd, men gärna tips om vart man kan vända sig eller var man ska börja leta.
 
Oops. Tänkte mig - som vanligt - inte för. :o :crazy:

Har tyvärr inga tips på vart man kan leta är jag rädd. Jag har en kompis som rider för L.J (vill moderator korrigera i mitt första inlägg är det välkommet ;)) och är jättenöjd. Kan höra med henne om hon har nummer om du vill ha det?
 

Liknande trådar

M
Hästmänniskan Är det fler där ute som har det som jag... Man blir klämd i hästvärlden. Vad man än gör hur man än sköter sin häst finns det fel. Man...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 816
Senast: Lurris
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp