Ridutrustning från Ullared

Sv: Ridutrustning från Ullared

Ridbyxor, jackor och andra ridkläder överhuvudtaget är bra i Ullared tycker jag, dom brukar även ha en "klädsnurra" med märkeskläder. Jag har köpt en säkerhetsväst där oxå som jag är nöjd med. Grimmor, schampo, sprayer, salvor, lädertvål, schabrak/filtar/vojlockar, reflexer och benskydd har jag oxå köpt där. Täckena har jag hört ska vara bra.

Det som jag däremot håller mig långt ifrån de billigaste grimmorna samt lädersakerna såsom träns osv, longerlinor har vi oxå köpt där, men på en av dom släppte hela kroken :o
Om man lyfter blicken lite mot taket när man tittar på hästtäcken hänger där en billig sadel oxå, den skulle jag nog inte köpa heller...

Har lite smått därifrån,

Lädergrimma: Inte värsta kvalitén, gäller att smörja den mycket. Fungerar och ser utmärkt ut.
Schabrak: Schabrak och vojlockar tycker jag är bra kvalitet på.
Benskydd och benlindor: Benskydden är inte de bästa, benlindorna däremot är jättebra och fina.
Bett: Något stora i storlekarna.
Ridbyxor: Kanon bra, håller länge.

Jag är helnöjd med det som jag köpt. Hittade fleecetäcken från Jacson för 50 kr sist. Köpte för några år sedan ett fleecefodrat regntäcke. Sitter jättebra och håller verkligen tätt. Har tvättat det flera ggr och impregnerat efteråt. Ser ut som nytt efter tvätt.
Har även köpt fodrade ridhandskar i skinn. Jätte sköna och varma. 50 kr tror jag att jag betalade. Schabraken är väl så där, ser fina ut innan tvätt, men kan bli lite sladdriga och sneda i sömmarna. Däremot är fårskinnspaddarna överaskande bra. Man får kolla sömmarna lite, men de håller fluffet jättebra. Grimmorna är fina, men lite för mycket "love och pluttigt" texter på. Har liksom kommit ifrån det stadiet. Reflextäckena kan jag också rekomendera, liksom benreflexer.

Jah köpte mig ett tävlinglinne med krage från jacson i nåt slags svettmaterial, dom kostade 30 spänn!! hör och häpna :):)
Jag älsakar de linner och är supersnyggt på träning/tävling (gulaktig färg med marinblå smal kant på kragen och vid axlarna och jacsons märke på bröstet)

Jag är en riktig gekåsnörd.
Alla ridbyxor jag köpt därifrån har varit kanonbra, likaså ridjackor, handskar och strumpor. Mina senaste två hjälmar är också därifrån, även dom sköna och bra (har dock inte valt de allra billigaste och synat dom noga). På vanliga underklädesavdelningen finns även sportbh till bra pris!
Hoppschabraken jag har är också därifrån, håller sig superfina tvätt efter tvätt men är tyvärr lite korta.

Ska man köpa hästsaker så ska man ha med sig ett måttband. Mät ALLT du tänkt köpa! Täcken, bett, benskydd, grimmor... På det sättet har jag aldrig kommit hem med något som inte passat. Givetvis ska du ha med en lapp där måtten på hästens befintliga grejer står också. Tänk bara på att vissa täcken går fram på halsen, då måste du fundera ut ungefär vart manken kommer befinna sig, så du inte mäter från ände till ände.

Jag undviker allt därifrån;)Tycker deras täcken, grimmor osv är hemska...Barnsliga färger och tryck:eek:

tycker inte att mina svarta, marin och mörkgröna täcken har någon barnslig färg ;)

Nej men de har inte några snygga täcken i min smak iallafall...ser tråkiga och billiga ut. Såg många som hade lindor med döskallar på i rosa och grönt i sina vagnar:eek: No taste:devil:

Hej!

Jag ska till Ullared för första (!) gången och undrar vad som är bra och vad man ska undvika i ridutrustningsväg därifrån. Jag har ingen egen häst, så det gäller mer ridbyxor, strumpor, jacka, hjälm och ridstövlar.

Är det bra (eller OK) kvalitet? Vad ska man undvika?

Tacksam för hjälp!
/Stinaelin

Jag är nöjd med allt jag köpt därifrån.

Ridbyxorna är fantastiska :love: håller i flera år!
Köpte ett par stövelskaft i skinn som har hållit för daglig användning i över ett år!!! kostade 149 kr...
Utetäcke som varit helt ok.
Sadelgjord i sympatex med resår för 79, identiskt lik 4 ggr så dyrt märkes...
Osv...
Däremot tycker jag inte träns verkar vara någon höjdare.

Jag undviker allt därifrån;)Tycker deras täcken, grimmor osv är hemska...Barnsliga färger och tryck:eek:

Fast jag har ett svart tjockt thermo-täcke därifrån som funkar utmärkt?
Och har hittat ett regntäcke som inte hade neonfärg heller så det beror nog på hur deras sortiment ser ut för tillfället. Går kanske inte alltid att fynda med ofta tycker jag.

Skall till gekås närsom och undrar om någon kan tala om för mig vad termoridbyxorna kostar. Någon har lyckats städa bort mina när jag varit bortrest och vi kan bara inte hitta dom. Jag har därför blivit lovad ett par nya. Måste ju bata ha koll på vad de kostar först.

Köpte ett par i barnstl för 139 kr. Vuxenstl kommer jag inte ihåg, men var det 179 kr kanske? BILLIGA OCH BRA är de i alla fall.

Nej men de har inte några snygga täcken i min smak iallafall...ser tråkiga och billiga ut. Såg många som hade lindor med döskallar på i rosa och grönt i sina vagnar:eek: No taste:devil:

I förra veckan sålde de ut ett parti med fodrade Horseware-utetäcken. De såg inte ett dugg billiga ut, men priset var trevligt mot plånboken. ;)

ullared är en trevlig ort, mest känd för affären GEKÅS! Det finns ingen affär som heter ullared, det är orten.

Numera (sedan några år tillbaka) så heter det faktiskt GEKÅS ULLARED :D

helt off topic...

säger en nästan "Ullaredsbo"

Köpte ett par i barnstl för 139 kr. Vuxenstl kommer jag inte ihåg, men var det 179 kr kanske? BILLIGA OCH BRA är de i alla fall.

Tack!

Hade för mig att det var något sådant. Jag hade de bruna från Gekås. Mina första termoridbyxor och stormtrivdes i dom. Så försvann de. Har klämt mig i min systers men kan inte rida i dom för de är för små och nu vill ju hon ha dom så måste skaffa nya.

Och någon annan hade sett horseware täcken. Hoppas de finns när jag pker ner. Kan man ha för mycket täcken?

Jag kikade på thermoridbyxor sist jag var där, har för mig att de kostade typ 300 eller något sånt.

Svårt att säga om de har bra eller dåliga grejer eftersom det varierar hela tiden. Man får ju klämma och känna lite vad det är för kvalitet. Jag har nästan bara ridbyxor därifrån, det enda som inte hållt är att sömmen har gått upp i en ficka (men bara på ett par, de andra är hela) så det är hål i fickan.
Annars tycker jag att de är riktigt prisvärda och bra.

Men man ska alltid kolla med passformen, eftersom det kan variera även inom samma märke och modell. En del saker är lite konstiga i passformen, men har mna bara med sig måttband (om man ska köpa täcke tex,) så funkar det ju bra. Man kan ju inte köpa blint på storlek.
Grimmor tycker jag är helt okej. Jacka har jag också köpt, vantar har de ofta bra märken.

Har man bara lite sunt förnuft så kan man ju hitta en väldans massa bra saker, fast det gäller att ha lite tur också eftersom sortimentet skiftar HELA TIDEN!!! Det finns inga garantier för vad som finns inne.

I förra veckan sålde de ut ett parti med fodrade Horseware-utetäcken. De såg inte ett dugg billiga ut, men priset var trevligt mot plånboken. ;)

Skämtar du? :eek: När jag var där i förra veckan fanns de då inte och har aldrig sett förr heller. Bara att gratulera om du hade den turen!

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
572
Senast: Ramona
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
667
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre... 2
Svar
33
· Visningar
1 849
Senast: Murray
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
835
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka