Ridutrustning från Ullared

Sv: Ridutrustning från Ullared

Skämtar du? :eek: När jag var där i förra veckan fanns de då inte och har aldrig sett förr heller. Bara att gratulera om du hade den turen!

Stallvärden köpte två. Tror det var på helgen i förra veckan han var där. De fanns kvar i någon obskyr storlek (typ 115) när jag var där nu i veckan. Kostade runt 250 spänn. Galet billigt. Men som sagt, lite liten storlek för mina behov.. :)

Jag köpte mitt livs första par shortchaps till mina überfeta vader (45cm) på GeKås för 99 spänn! Har ridit i dom 2-3 ggr i veckan nu i ett halvår och än är dom hela och ser dom snygga ut! I övrigt är jag rätt skeptisk till kläder och underkläder just på GeKås. Det få sådana saker jag köpt har inte hållit speciellt bra eller haft rätt kass passform..

Jag kikade på thermoridbyxor sist jag var där, har för mig att de kostade typ 300 eller något sånt.
Vet inte när du var där, men jag var där för en vecka sedan. Och så mycket kan jag då säga att så mycket kostade de inte! Max runt 200 kr. Fast de har ju väldigt varierat sortiment. Kanske du såg några speciella byxor. Jag menar den modellen som de alltid brukar ha. Har köpt av dem flera gånger och i olika omgångar då jag varit ner. Mycket bra, varma och prisvärda! :bow:

Shit! jag var ju också där då! Trodde jag grävde runt bland ALLA täcken då jag behöver till unghästen. Måste ha missat dessa. Eller om de kom fram då jag hade "left the building"!

Ibland är det enbart små partier som kommer in av vissa varor, de kan vara sålda på typ 2-3 timmar om det är ngt riktigt bra!

Vi har även såld Shiretäcken, hansbo och andra fina märken.
Det gäller att vara där vid rätt tillfälle helt enkelt.

Oh my.... Vi vet men vi bryr oss inte!
Du kanske inte gör det, men vi som bor här bryr oss faktiskt!:mad:

Bor ju så nära så jag brukar åka upp lite då och då med några veckors mellanrum, sist var väl för två-tre veckor sen.
Jag vet att det fanns två eller tre olika modeller, jag kollade inte så noga, kan ha skiljt en del på skoning och material. De ena hade en gul refexremsa längs benet, de andra hade bara en smal reflextråd längs benet. Båda hade dragkedja i benet iaf.
Jag har för mig att de med reflex (säkert lite bättre kvalitet) kostade 299:-, och de andra kostade nog strax under 200, typ 179:- eller något i den stilen.
Det som kan skilja i kvalitet är ju vilka material de andvänder och hur vatten/vind -täta de är.
Men jag visste ju säkert att hon kunde få ett par för under 300. Om det blir billigare så är ju det bara bonus :idea:

Ibland är det enbart små partier som kommer in av vissa varor,
Det gäller att vara där vid rätt tillfälle helt enkelt.

Du kanske inte gör det, men vi som bor här bryr oss faktiskt!:mad:

Detta gäller ju allt i butiken, jag har till och med fått tag i jättesnygga kläder från Vila, hur billigt som helst.

Och så håller jag med ancan. Jag tycker inte det är så konstigt (dock lite irriterande) att folk säger Ullared till affären, men däremot när folk säger Gekås till orten blir jag lite konfunderad. Låter gekås som ett ortsnamn?
Det är en sak om man inte vet bättre, men om man nu vet så borde det väl inte vara sååå jobbigt att säga rätt.:confused:

Shit! jag var ju också där då! Trodde jag grävde runt bland ALLA täcken då jag behöver till unghästen. Måste ha missat dessa. Eller om de kom fram då jag hade "left the building"!

(Rättelse: Ursäkta, var ute i stallet för en stund sedan och såg då att märket var Horse Saver, inte Horseware, som jag fått för mig. Är inte så bevandrad i märkesvärlden.. :o )

(Rättelse: Ursäkta, var ute i stallet för en stund sedan och såg då att märket var Horse Saver, inte Horseware, som jag fått för mig. Är inte så bevandrad i märkesvärlden.. :o )

Det där var en jävla tur du skrev för jag har vart sur sedan jag läste ditt första inlägg om HW-täckena att jag hade missat dem :D (jobbar på gekås)

Jag ÄLSKAR att shoppa på Gekås :D
Har köpt allt från ridstrumpor till fleecetäcken därifrån. Vissa dagar är hela min stalloutfit från Ullared, haha. Jag gillar verkligen deras ridbyxor, de har hållt bra. Det ända jag inte varit nöjd med är några schabrak jag köpt som gått sönder på någon vecka. Andra schabrak jag köpt därifrån har dock hållt i flera år (:

VA!? Horse Saver? Inte sett dom på många år i Sverige. De är riktigt bra.

Funnits hela tiden, och är - otroligt nog - bättre nu när de ligger under Källquists än när de låg under Piab.

Jag dyrkar dem, redan då men absolut nu. Deras halvhalsmodeller är dessutom mumma. De är dock stora i storleken (vilket passar mig fint då jag har en mittemellan storlekarna häst)

360 gr modellen (Cornvall)
thumbnail.aspx

Fleecefodrade regn (Dorset)
thumbnail.aspx

ANvänder bara de och Horseware Amigo numera (HW Amigo för de kan man sätta hals på)

Funnits hela tiden, och är - otroligt nog - bättre nu när de ligger under Källquists än när de låg under Piab.

Jag dyrkar dem, redan då men absolut nu. Deras halvhalsmodeller är dessutom mumma. De är dock stora i storleken (vilket passar mig fint då jag har en mittemellan storlekarna häst)

Har också en mittemellan häst. Just nu funkar hansbo på honom.

Aldrig att min häst skulle kunna hålla sitt täcke så rent som din fux gör. Klart impad.

Snygga täcken och hållbara.

Har också en mittemellan häst. Just nu funkar hansbo på honom.

Aldrig att min häst skulle kunna hålla sitt täcke så rent som din fux gör. Klart impad.

Snygga täcken och hållbara.

Hålla täcket rent? Hohohoho hahahahaha.. Täcket är sproilans nytt på bilden, och det är snö.

Såhär ser det ut annars, det är 4 h mellan bilderna.. Och det är ändå rätt lindrigt.

thumbnail.aspx

thumbnail.aspx

thumbnail.aspx

thumbnail.aspx

Jag älskar Gekås! Alla mina täcken är därifrån. Skulle aldrig få för mig att handla täcken någon annanstans! Mina vinter och regntäcken har varit suveräna i flera år nu. Har dock märkt att vissa fleecetäcken är väldigt vida i bogen så jag försöker alltid välja täcken med högre hals...

Jamen det där liknar mer min pålle. En som är noga med lerinpackningarna. Skall visst vara bra mot finnar och kvisslor.

HAHAHAHA

Jag älskar Gekås! Alla mina täcken är därifrån. Skulle aldrig få för mig att handla täcken någon annanstans!
Jag kan inte annat än hålla med. Man får täcken på Gåkås för en femtedel av priset i en vanlig ridsportsbutik och de är precis lika bra om inte bättre.

Jag har flera märkestäcken, Horseware Rhino, Equippa, etc. De är precis lika bra som de täckena jag köpt på Gekås. Det absolut bästa täcket jag någonsin köpt är köpt på Gekås. Eller grått ylletäcke med maggjordar på! Helt suveränt. 99:- kostade det. Kompisen har ett nästan likadant men av annat märke som hon köpt för 899:-.

KL

Någon som varit där de senaste dagarna? Skall dit imorgon eller på tisdag med min gamla chef och julshoppa. Tänkte försöka hitta grejer till syrran, bl.a. (syrran, om du läser detta så har du glömt det lika fort). Päronen vet jag på ett ungefär vad jag skall ha till men inte syrran. Och så tänkte jag på min nya lilla hjälpreda också.

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
572
Senast: Ramona
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
668
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre... 2
Svar
33
· Visningar
1 849
Senast: Murray
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
838
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka