Bukefalos 28 år!

Riksanläggningarnas vd entledigad

Jag uppfattar styrelseordförande Jonas Sohlmans pressmeddelande som BS, precis som sådana utsagor ofta är.
Både och skulle jag vilja säga (om den generella slutsatsen). Som VD har man ingen anställningstrygghet utan kan få gå på dagen utan att det krävs någon särskild anledning. Därför kan såna pressuttalanden ofta uppfattas som väldigt lama - dels för att man ändå är intresserad att skydda den person man säger upp, dels för att man vill skydda sig själv och organisationen och dels för att man kanske inte vill skylta med den verkliga anledningen - som inte behöver innebära att några fel har begåtts. Jag har ingen insyn i just det här fallet, men känner igen sättet att kommunicera rätt väl.
 
Jag uppfattar ett så diffust och intetsägande pressmeddelande som snudd på provocerande, det blir så uppenbart mörkande. Visst är det så att en VD kan få gå på dagen utan särskild anledning - men det sker förstås aldrig utan särskild anledning. Jag uppfattar det som oerhört mycket mer förtroendeingivande, på alla plan, att helt enkelt kommunicera att VD och styrelse har olika uppfattning om hur den fortsatta verksamheten skall bedrivas, eller att styrelsen beslutat att den fortsatta verksamheten kräver en annan kompetensprofil, eller något åtminstone såpass konkret.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter I somras meddelades att den dåvarande VD:n för riksanläggningarna Christina Rosell blivit entledigad från sin post. Sedan dess har en...
Svar
0
· Visningar
244
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Tidigare i veckan meddelades att det blir Mårten Holmqvist som kliver in som ny VD för riksanläggningarna Flyinge och ridskolan...
Svar
0
· Visningar
302
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Under onsdagen gick pressmeddelandet ut om att riksanläggningarna nu har fått en ny vd.
Svar
0
· Visningar
180
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter För sjätte året utses Årets Hästföretagare av Hästföretagarcentrum, som är ett samarbete mellan LRF Häst, Hästnäringens Nationella...
Svar
0
· Visningar
126
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp