Bukefalos 28 år!

Rikstorneringen 2008

Sv: Rikstorneringen 2008

då har Infensus haft sin första träning det var både nya och gammla riddare på plats .träningen gick bra
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Celeres har också haft sin första träning, eller lekstuga som det mest påminde om.

Veckor av dressyrträning på pållen försvann totalt i allmän glädjeyra hos häst (och ryttare) att få storma fram obekymrat igen...
 
Sv: Rikstorneringen 2008

vi har Herman som tar tag i träningarna så det blir ingen lekstuga hos oss längre :bow:
vi tränar på att komma rätt på grenarna och att vi har rätt teknik
och att det går lungt till på träningen

horsemanship var har ni för mått på sköldarna ni använde på HC ??
det såg lättare ut att rida med den jag har.
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Ska kolla upp måtten, men den viktigaste skillnaden är att vi sätter skölden mer in på kroppen än många andra. Istället för att fästa den på under- och överarm, så sätter vi den på överarm och kropp.

Den ger egentligen inte mer rörlighet, kan säga att när vi började med de nya sköldarna saknade jag min gamla sköld oerhört, för de här låser hela armen, även om handleden kanske blir lite friare. Visserligen kanske stabilitet är bra, men som sagt, jag tyckte att det var väldigt svårt i början. Lite läskigare i man mot man också, eftersom du verkligen måste sikta på bröstet på din motståndare...

Som sagt, ska kolla upp måtten, men jag tror inte att du skulle gilla den för man blir så stel av den, själv skulle jag bli glad att få slippa den...
 
Sv: Rikstorneringen 2008

vi har Herman som tar tag i träningarna så det blir ingen lekstuga hos oss längre :bow:


oj, stackars er :devil: nä allvarligt talat så tror jag det är en mycket smart drag...



Själv har jag varit tvungen att ta det tunga beslutet att inte ställa upp på SM med min ordinarie häst eftersom jag inte tror att kommer funka - alldeles för mycket glädje i henne... Men vem vet, jag kanske hittar en reservhäst.
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Det var tråkigt att du inte kommer att ställa upp på SM
men du kommer väl ner och tittar
 
Sv: Rikstorneringen 2008

då har Infensus haft sin andra träning
det gick bra fast inte Herman var med och styrde upp träningen så den var gothiska tjuren som tog tag i träningen med glans
 
Sv: Rikstorneringen 2008

CN har haft sin sista träning inför jul, vi har ett spel i helgen och sedan får vi några veckor att träna hemma innan vårträningarna sätter igång i januari.

Helge har halkat i hagen och är lite stel, men inte halt, och ska få behandling idag för att förhoppningsvis vara helt återställd till helgens spel.

Vad gör du med din häst i vanliga fall kirrekorv? Tävlar du något?
 
Sv: Rikstorneringen 2008

CN har haft sin sista träning inför jul, vi har ett spel i helgen och sedan får vi några veckor att träna hemma innan vårträningarna sätter igång i januari.

Helge har halkat i hagen och är lite stel, men inte halt, och ska få behandling idag för att förhoppningsvis vara helt återställd till helgens spel.

Vad gör du med din häst i vanliga fall kirrekorv? Tävlar du något?

vi har sista träningen den 16 för i året .vi har några små uppgifter kvar för året den 17 dec i Skara på premiär av ARN filmen och den 18 i Skövde på visningen av ARN filmen för statister
den 25 dec ska jag stå och riva biljeter med den gothiska tjuren på Arn filmen i Lidköping
och sedan har vi ett lite spel den 22 dec

Hoppas att Helge blir bra till helgen .

Kirre går mest dressyr och skogen för tillfäligt. jag ska börja och träna en ny häst för tonerspel .
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Riva biljetter 25 december, usch låter jobbigt, då ska man ju sova hela dagen :)

Jag och en kompis ur CN ska rida en show på lucia, men det är inte ett cn-arr utan vi har fått tillstånd av styrelsen att leka lite på fritiden... :)

Kan skryta lite också, vi har haft "bowlingmästerskap" i CN och gissa vem som fick stå högst upp på prispallen (ok, vi hade ingen prispall, men om vi hade haft en.....)

Vad är det för pålle du har pågång?
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Riva biljetter 25 december, usch låter jobbigt, då ska man ju sova hela dagen :)

Jag och en kompis ur CN ska rida en show på lucia, men det är inte ett cn-arr utan vi har fått tillstånd av styrelsen att leka lite på fritiden... :)

Kan skryta lite också, vi har haft "bowlingmästerskap" i CN och gissa vem som fick stå högst upp på prispallen (ok, vi hade ingen prispall, men om vi hade haft en.....)

Vad är det för pålle du har pågång?

det är min systers häst som har gått med föl i år
hon är lite tjock på bilden tagen i augusti men hon är bara 155 cm hög
14263661.jpg


Man får gratulera till segern i "bowlingmästerskap"
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Ni verkar gilla skäckar i er familj :)
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Min pappa har en skäck, ett halvblod, men han är 26 år (hästen alltså, inte pappa:)). Kanske inte riktigt aktuell för mig att rida spel på även om det är en riktig kruthäst, som fortfarande är helt frisk och jobbar på obehindrat.
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Efter nogsamt och mycket moget överlägande av föreningens 17 åringar så har de röstat och beslutat att inte åka till sm. Vi gamla hade inte ett smack att säja till om eftersom de unga gjorde myteri!:devil: Så nu väntar en lång vinter vila sen ska träningen igång igen. Vi kommer till fots på sm igen så då ses vi kanske.
 
Sv: Rikstorneringen 2008

*kl*

har ryttargruppen slutat med tornerspel ?
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Det var tråkigt att du inte kommer att ställa upp på SM
men du kommer väl ner och tittar


Om jag inte hittar någon lånehäst (ingen som har en övers?) så kommer jag nog ner och är dummare.. nää DOMARE! I a f om det behövs. Det var ingen rolig upplevelse att dömma i år så jag känner mig lite tveksam. Fast utan domare ingen tävling och nån måste väl offra sig... Sen så måste jag ju ta med mig lillskiten också så han får det i blodet tidigt!

Sen måste man ju heja fram alla härliga människor! (vadå? Är SM en tävling? Det har jag aldrig greppat... *fniss*)
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Efter nogsamt och mycket moget överlägande av föreningens 17 åringar så har de röstat och beslutat att inte åka till sm. Vi gamla hade inte ett smack att säja till om eftersom de unga gjorde myteri!:devil: Så nu väntar en lång vinter vila sen ska träningen igång igen. Vi kommer till fots på sm igen så då ses vi kanske.

Det var tråkigt att inte kommer till häst . Hoppas att vi ses på sm
är ni med i SRS ????
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 315
Senast: __sofia__
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 151
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Hästnyheter (Hällekis-Kuriren) Medeltidens Värld, Götene, kommer redan i samband med att anläggningen öppnas för allmänheten, helgen den 31 maj...
Svar
2
· Visningar
1 171
Senast: horsemanship
·
Gravid - 1år Nu när alla andra har sina "egna" trådar, kan väl vi också ha en? Vore kul att höra lite om hur det går för alla, hur vardagen ser ut...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
10 658
Senast: Freyja_bus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp